20131111

【和訳】Manic Street Preachers - Everything Must Go

(アルバム"Everything Must Go"より)



Shed some skin for the fear within
Is starting to hurt me with everything
内側に潜む恐怖を取り除こうと表皮を剥ぎ落とし
何をしていても痛みが走るようになった

Freed from the memory
Escape from our history
記憶から開放され
過去から逃れてゆく

And I just hope that you can forgive us
But everything must go
And if you need an explanation
Then everything must go
お前は俺たちを許してくれるだろうか
けれど先へ進むことが万物の運命だから
説明がほしいと言われたら、こう答えるしかない
先へ進むことが万物の運命だ、と

I look to the future it makes me cry
But it seems too real to tell you why
未来に目を向けると涙が出てくる
けれどそれはあまりに現実的すぎる光景で
お前に理由を話してやることもできない

Freed from the century
With nothing but memory
ひとつの時代から開放され
俺に残されたものは思い出だけ

And I just hope that you can forgive us
But everything must go
And if you need an explanation
Then everything must go
お前は俺たちを許してくれるだろうか
けれど先へ進むことが万物の運命だから
説明がほしいと言われたら、こう答えるしかない
先へ進むことが万物の運命だ、と

Freed us eventually
Just to be happy
ついに俺たちは枷を解く
ただ幸せになることだけを願って

And I just hope that you can forgive us
But everything must go
And if you need an explanation
Then everything must go
お前は俺たちを許してくれるだろうか
けれど先へ進むことが万物の運命だから
説明がほしいと言われたら、こう答えるしかない
先へ進むことが万物の運命だ、と

0 comments:

コメントを投稿