20131111

【和訳】Cobra Starship - One Day, Robots Will Cry

This won’t hurt more than a pinch
So just pour a drink, let’s talk it over
I’m back after all these years
Don’t be afraid my dear, now I’m older
チクっとするだけ、そんなに痛くない
何か飲みながら、話し合おうか
色々あって結局、僕は戻ってきたよ
恐がらないでいい、昔より大人になったから

Cos people change, can’t you see my eyes
Are they not the same after the lies
I know I’m like a machine
But I still have dreams, I know one day we will
だって人は変わる生き物、この目を見て分からない?
嘘は目つきで見破れるんでしょ?
そうだね、僕って機械みたいだよね
だけど僕にもまだ夢がある、いつか僕らは

Sleep for days
Come over, come over
I won’t make the same mistakes
Come over, come over
I’m dying not to hurt you
In our dreams, we can be complete again
眠ったまま何日も目を覚まさない
おいでよ、おいでよ
同じ過ちは繰り返さない
おいでよ、おいでよ
君を傷つけまいと必死なんだ
夢の世界でなら、僕らはまた完璧になれる

When you were young, you kept a list
Of the things you’d miss as you got older
I’ve known you in every life I’ve lived
I’m still a kid even though I’m colder
子どもだった頃、リストを持っていたよね
大人になったら恋しくなるもののリスト
いのちを与えられるたび、どんな人生にも君がいた
前より冷たくはなったけど、僕はまだ子どものまま

When you were a child I was lost in the wild
But you built a home for me in the road
I was born the cold, turn up the heat
I know one day we will
君が子どもだった頃、僕は森の中で迷子になった
でも君が道の上に家を造ってくれたよね
僕は生まれつき冷たいんだ、ヒーターをあげて
いつか僕らは

Sleep for days
Come over, come over
I won’t make the same mistakes
Come over, come over
I’m dying not to hurt you
In our dreams, we can be complete again
眠ったまま何日も目を覚まさない
おいでよ、おいでよ
同じ過ちは繰り返さない
おいでよ、おいでよ
君を傷つけまいと必死なんだ
夢の世界でなら、僕らはまた完璧になれる

In our dream we can be complete
If we go to sleep, we can wake up home again
夢の世界でなら、僕らはまた完璧になれる
眠りに落ちれば僕らは
また僕らの家で目覚めることができるよ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿