20131111

【和訳】Cobra Starship - The World Has Its Shine (But I Would Drop It On A Dime)

I’m no one for love songs
The way I’m living makes you feel like
Giving up but you don’t
And I want everything for you
But disappointment because you’ve been
Left behind and the world has its shine
And I would drop it on a dime for you
僕はラヴソングが似合うような男じゃない
僕の生き方を知った君は僕から離れたくなった
だけど君は離れなかった
君にすべてを与えてあげたい
だけど失望だけは要らない
君を置き去りにして、世界が輝きを得たというなら
僕は世界を暗闇に突き落とすよ、君のために

And whatever it takes
I’m going to make my way home
We can turn our backs on the pasts and start over
そのために何を犠牲にしても
必ず帰り道を見つけてみせるよ
過去に背を向けて、やり直そう

And not long ago
A gave up hope
But you came along
You gave me something I could hold onto
And I want you more than you can ever know
そう遠くない昔に
僕は希望を捨てたはずなのに
君がそばについていてくれた
頼ることのできるものを与えてくれた
君がほしくてたまらないよ
君にも分かりっこないくらい

Before I met you I use to be dream you up
And make you up in my mind
All I ever wanted was to be understood
You’ve been the only one who could
I could never turn my back on you
君に出会う前、君のことばかり夢見ていた
頭の中で君の姿を想像してた
望みは理解されること、それだけだった
そして君だけが僕を理解してくれた
君に背を向けることなんかできなかった

And whatever it takes
I’m going to make my way home
We can turn our backs on the pasts and start over
そのために何を犠牲にしても
必ず帰り道を見つけてみせるよ
過去に背を向けて、やり直そう

And not long ago
A gave up hope
But you came along
You gave me something I could hold onto
And I want you more than you can ever know
そう遠くない昔に
僕は希望を捨てたはずなのに
君がそばについていてくれた
頼ることのできるものを与えてくれた
君がほしくてたまらないよ
君にも分かりっこないくらい

Categories:

0 comments:

コメントを投稿