20141111

【和訳】Mika - Dr. John

(アルバム"The Boy Who Knew Too Much"より)

I look for joy in a strange place
From the back of the bar from a far
I see the look of my mama’s face
When her son’s in the corner undone
見ず知らずの場所で 楽しみを探す
遠く バーの奥で
ママの顔に浮かぶ表情が目に浮かぶ
隅に追いやられ 呆然とした息子に向ける母親の顔

She says that my life is over
Boy you don’t know what you got till it’s gone
Come put your head upon my shoulder
She gave me her hand but I ignored her
僕の人生は終わったとママは言う
自分が何を持っているのか
それは無くして初めて気付くもの
さあ ママの肩に頭を預けて
ママは手を差し出してくれたのに
僕はママを無視した

Oh Dr. John
What am I doing?
What am I dong wrong?
Cos I keep on trying
Something ain’t going, something ain’t going on
Oh Dr. John
ジョン先生
僕は何をしているんだろう?
僕は何を間違えているんだろう?
だって僕は 頑張っているのに
何かが上手くいかない
何かが機能しない
ジョン先生

I look for joy in a strange place
From the back of the bar from a far
I see the look on my daddy’s face
When his son’s falling over undone
見ず知らずの場所で 楽しみを探す
遠く バーの奥で
パパの顔に浮かぶ表情が目に浮かぶ
倒れこみ呆然とした息子に向ける父親の顔

Father my life is over
Well I didn’t know what I had now it’s gone
Can I lay my head upon your shoulder?
If I fall asleep will it be over?
ファザー
僕の人生はおしまいですね
自分が持っていたものにも気付かず
今ではそれを失ってしまいました
肩に寄りかかってもいいですか?
このまま眠れば 全てが終わるのですか?

Oh Dr. John
What am I doing? What am I dong wrong?
Cos I keep on trying
Something ain’t going, something ain’t going on
Oh Dr. John
ジョン先生
僕は何をしているんだろう?
僕は何を間違えているんだろう?
だって僕は 頑張っているのに
何かが上手くいかない
何かが機能しない
ジョン先生

They say I’m a big heart breaker
But Doctor, I’d never hurt ya
It isn’t that obvious?
人は僕を失望の種と言うけれど
先生
あなたのことは傷つけない
明快な話じゃないですか?

Oh Dr. John
What am I doing? What am I dong wrong?
Cos I keep on trying
Something ain’t going, something ain’t going on
Oh Dr. John
ジョン先生
僕は何をしているんだろう?
僕は何を間違えているんだろう?
だって僕は 頑張っているのに
何かが上手くいかない
何かが機能しない
ジョン先生
Categories:

0 comments:

コメントを投稿