20141111

【和訳】Mika - I See You

(アルバム"The Boy Who Knew Too Much"より)

I’m sitting across from you
I’m dreaming of the things I’d do
I don’t speak you don’t know me at all
君の向かい側に腰を下ろして
やってみたらどうかと思うことを夢見てる
僕は話さない
君は僕を全く知らない

For fear of what you might do
I say nothing but stare at you
And I’m dreaming I’m tripping over you
君がするかもしれないことが怖くて
君を見つめるしかなく 何も言えない
そして夢を見て 君に蹴躓く

Truth be told my problem old
You mean the world to me but you never know
You could be cruel to me
Why go risking the way that I see you?
That I see you, that I see you
正直に言って ずいぶん前から悩んでいる
僕にとって君は世界を意味する
けれど君はそれを全く知らない
もしかしたら 冷たくされるかも
今見えている君の姿を
変えてしまうような危険は冒したくない
僕に見えている君の姿を

Conversation’s not me at all
I’m hesitating only to fall
And I’m weighted
I’m hating everyone
会話だなんて とんでもない
当たって砕けるのは怖い
そしてまた心が重くなる
世界中の人間が恨めしい

Could it be you feel for me?
In any possible similarity
If it’s so how would I know?
You’ll never know me at all but I see you
But I see you, but I see you
好きになってもらえるかもしれない?
どこかしら似ている部分があるかもしれない
そうだとしても 分かりっこない
君が僕を知ることは絶対にないだろう
でも僕には君が見えている
僕には君が見えている

I’m standing across from you
I’ve dreamt alone now the dreams won’t do
僕は君の向かい側に立っている
一人きりで夢を見てきた
けれどもう 夢だけでは足りない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿