20131111

【和訳】Lawson - The Girl I Knew

The Girl I Knew
Chapman Square
Lawson

コヴェント・ガーデンはロンドン中心街の地名。

Thought love had come my way
When I saw you face to face
When you looked at me that way
In coven garden that day
君と顔を見合わせて
真実の愛の訪れを感じた
あの日、コヴェント・ガーデンで
僕を見つめた君の、あの眼差し

What did I do wrong to make you doubt me?
Why did you change?
君に疑いを持たれるような覚えはないのに
なぜ変わってしまったの?

The girl I knew always made me smile
The girl I knew wanted my first child
The girl I knew wouldn’t make me cry
But she’s gone and left home tonight
Left me on my own tonight
あの女の子、いつも僕を笑顔にしてくれた人
あの女の子、僕の初めての子どもを望んでくれた人
あの女の子は、僕を泣かせたことなどないけれど
彼女は出て行ってしまった
今夜、ふるさとへ帰ってしまった
今夜、僕をひとり残して

Of all the days we spent together
And the endless movie nights
Said we’d always last forever
And I never thought you’d lie
ふたり一緒に過ごした日々
何本も映画を見た夜
いつまでも変わらないふたりでいようと言ったのに
まさか君が嘘をついていたなんて

How did I lose my best friend?
What happens now?
一番の親友を失ってしまうなんて
一体どうすればいい?

The girl I knew always made me smile
The girl I knew wanted my first child
The girl I knew wouldn’t make me cry
But she’s gone and left home tonight
Left me on my own tonight
あの女の子、いつも僕を笑顔にしてくれた人
あの女の子、僕の初めての子どもを望んでくれた人
あの女の子は、僕を泣かせたことなどないけれど
彼女は出て行ってしまった
今夜、ふるさとへ帰ってしまった
今夜、僕をひとり残して

The girl I knew wouldn’t want more things that I ever had
The girl I knew told me I could always make her laugh
あの女の子は、ありのままの僕で十分だと思ってくれた
あの女の子は、僕のおかげでいつも笑顔でいられると言ってくれた

Now she’s living on her own
And she’s listening to sad songs
And I’m waiting for the day she calls my phone
And she says that she was wrong
そして今、彼女はひとりで暮らしている
悲しい歌に耳を傾けている
僕は彼女から電話が来る日を待ち続けている
「間違っていた」と言ってもらえる日を

The girl I knew always made me smile
The girl I knew wanted my first child
The girl I knew wouldn’t make me cry
But she’s gone and left home tonight
Left me on my own tonight
あの女の子、いつも僕を笑顔にしてくれた人
あの女の子、僕の初めての子どもを望んでくれた人
あの女の子は、僕を泣かせたことなどないけれど
彼女は出て行ってしまった
今夜、ふるさとへ帰ってしまった
今夜、僕をひとり残して

The girl I knew please come home tonight
The girl I knew always made things right
The girl I knew I can’t live without
And I need you home tonight
Just us, just you and I
あの女の子、どうか今夜、戻って来てほしい
あの女の子、いつも安らぎを与えてくれた人
あの女の子、あの子なしでは生きられない
今夜、ここに、君が必要だよ
僕らだけの、君と僕だけの世界で

Categories:

0 comments:

コメントを投稿