20131111

【和訳】Lawson - Standing In The Dark

Standing In The Dark
Chapman Square
Lawson



ローソンはロンドン出身のポップロックバンド。
Youtubeを見ていると、何度もお勧めに上がってくるのがウザいと思っていた。
リードシンガーのアンディ・ブラウンは、ザ・ウォンテッドのマックス・ジョージも所属していたボーイバンド「アヴェニュー」の元メンバー。というだけあって、歌はもちろん上手いし、見た目もいい。というかメンバー全員格好いい。

アルバムはラブソングばかりだけど、ボーイバンド臭すぎず、ポップパンク臭すぎず、流行を追い過ぎてはいない感じ。たまにThe Scriptっぽい感じで、久しぶりに気に入ったボーイバンド。ホット・シェル・レイよりもこっちの方が好き。



Sitting here wide awake
Thinking about when I last saw you
I know you’re not far away
Close my eyes and I still see you
Lying here next to me
Wearing nothing but a smile
目が覚めたまま動けずに
最後に君に会ったときのことを考えている
君はそれほど遠くにいるわけじゃない
目を閉じれば今も君の姿が見える
僕の隣に横になっている
笑顔ひとつを身につけて

I gotta leave right away
Counting cracks along the pavement
To see you face to face
Thinking about the conversation
I know I’m not the one to change
I’ve never wanted nothing more
But as I walk up to your door
今すぐ行かなくちゃ
舗道の亀裂を数えながら
君と顔を合わせて話がしたい
会話を想像する
たしかに僕は簡単に変われる人間じゃないけど
こんなに何かを望んだのは初めてだよ
だけど君の家の玄関に近付いたら

I’m standing in the dark
She’s dancing on the table
I’m looking through the glass
She’s someone else’s angel
It may sound stupid that I’m wanting you back
But I’m wanting you back
僕は暗闇の中に佇んでいる
彼女はテーブルの上で踊っている
僕はガラス越しに部屋の様子を眺める
君は別の誰かの天使
ばかみたいに聞こえるだろうね
君を取り返したいだなんて
だけど君を取り返したいよ

And now I’m standing in the dark
そして僕は暗闇に佇んでいる

All I wanna do is hide
But I can’t stop myself from staring
Wishing his hands were mine
I can’t stop myself from caring
And as he turns down the lights
I’m feeling paralyzed
And as he looks into her eyes
隠れてしまいたいのに
目をそらせない
彼の手が僕の手だったらいいのに
思いを止められない
彼が電気を消したら
僕は身動きできない
そして彼は彼女の瞳をまっすぐに見つめる

I’m standing in the dark
She’s dancing on the table
I’m looking through the glass
She’s someone else’s angel
It may sound stupid that I’m wanting you back
But I’m wanting you back
僕は暗闇の中に佇んでいる
彼女はテーブルの上で踊っている
僕はガラス越しに部屋を眺める
君は別の誰かの天使
ばかみたいに聞こえるだろうね
君を取り返したいだなんて
だけど君を取り返したいよ

And now I’m standing in the dark
そして僕は暗闇に佇んでいる

Categories:

0 comments:

コメントを投稿