20131111

【和訳】Neon Trees - Wish List

Wish List
Neon Trees



I’ve had a fire burning
Since the holiday began
I hear it’s cold out where you’re living
But any colder than I’ve been?
ホリデーシーズンが始まって以来
僕の胸には炎が燃えている
君の住む町は寒いらしいけど
僕の心ほど寒い場所なんて有り得ない

I’ve been an animal since you left me
I need you wrapped under my tree
My Christmas cheer is here and ready
But where are you to set it free?
君と別れてから、僕はさながら猛獣
君をラッピングして、もみの木の下に並べたい
クリスマス気分はすっかり準備万端なのに
紐解いてくれるはずの君はどこ?

I sit alone
By the fire inside at home
Outside the snow is falling
And I’m singing
僕はひとりきり
家で暖炉のそばに腰掛ける
外では雪が降っている
僕は歌を歌うよ

Cos I don’t need candy
Or the toys from my youth
I just want you, oh darling
I just want you
キャンディなんか要らない
子どもの頃に夢見たようなおもちゃも要らない
君がほしいよ、ダーリン
僕がほしいのは君だけ

I’ve had a candle burning
Hoping you’ll come back to me
I think this may be more than anything
Mr. Santa Claus can bring
蝋燭が燃え尽きてしまうまで
君が戻ってくるように願った
こんなに難しい願い事は
サンタ・クロースでも叶えられないだろうね

I was adorable when you met me
I’m on the naughty list this year
A lump of coal won’t do it justice
It’s all the loneliness I fear
君と出会った頃の僕は良い子だった
今年の僕は「悪ガキ」リスト入り
石炭の塊なんかじゃ効き目はないよ
僕が怖いものは孤独でいること

Wish as I may, wish as I might
Grant me this one small wish
On Christmas night
叶うかな、叶うといいな
ささやかな願いを叶えて
このクリスマスの夜に

I’m not the Grinch
I’m not Mr. Scrooge
My heart just needs your light
僕はグリンチじゃない
スクルージおじさんじゃない
僕には君という光があればいい

Only think I’m doing is crying
In my room and singing
I wish my baby would be with me tonight
思えば僕は泣いてばかりいる
部屋の中で歌ってばかりいる
どうか今夜、僕のベイビーが一緒にいてくれるといいのに

Oh I’ve been so lonely
ああ、すごく寂しいよ

Categories:

0 comments:

コメントを投稿