20131111

【和訳】Lawson - When She Was Mine

When She Was Mine
Chapman Square
Lawson



リードシンガーのアンディが長年付き合っていたモリー・キング(ガールズバンド、サタデイズのメンバー)との破局について書いた曲だそうで、これがバンドとしてのファーストシングル。



Everywhere I go
Everything I do
Reminds me of you
どこへ行っても
何をしていても
君を思い出す

Just a picture on the wall
I’m surrounded by it al
Gotta walk before I fall
壁に飾った一枚の写真が
僕の世界を埋め尽くす
崩れ落ちる前に歩き出さなくちゃ

Fall out, out on the street
Streetlight light up for me
So far from where I used to be
街角で崩れ落ちる
街灯に照らされた僕は
ずいぶん遠くへ来てしまったよ

When she was mine
Everything was easy
Everything was simple
Never felt so good
When she was mine
I wanted to remember
Never missed a second
Now I wish I could forget
彼女が僕のものだったころ
すべてに安らぎを感じていた
すべてが単純だった
初めて感じるような幸せだった
彼女が僕のものだったころ
すべてを覚えておきたかった
��秒も見逃したくなかったのに
今では忘れたいと願ってしまう

Forget when she was mine
When she was mine
彼女が僕のものだったこと
忘れてしまえたらいいのに

What I miss the most is talking up all night
We laughed until we cried
何より恋しいのは、ふたり語り明かした夜
涙が出るほど笑い合ったね

Now I’m breaking at the seams
Dropping to my knees
Nothing left of me
張り裂けてしまいそう
ひざまずいた僕には
何も残されていない

Like stone turned into dust
My heart wasn’t enough
So far from where I used to be
石ころが砂塵に変わるように
僕の心だけでは足りなかった
とても遠いところへ来てしまったよ

When she was mine
Everything was easy
Everything was simple
Never felt so good
When she was mine
I wanted to remember
Never missed a second
Now I wish I could forget
彼女が僕のものだったころ
すべてに安らぎを感じていた
すべてが単純だった
初めて感じるような幸せだった
彼女が僕のものだったころ
すべてを覚えておきたかった
��秒も見逃したくなかったのに
今では忘れたいと願ってしまう

Wonder if she’s out there
Wonder where she goes
She goes to
Wonder where she’s doing
Will I ever know?
彼女はどこにいるのだろう
彼女はどこへ行くのだろう
彼女は何をしているのだろう
知る由もない

Everything was easy
Everything was simple
Never felt so good
When she was mine
I wanted to remember
Never missed a second
Now I wish I could forget
すべてに安らぎを感じていた
すべてが単純だった
初めて感じるような幸せだった
彼女が僕のものだったころ
すべてを覚えておきたかった
��秒も見逃したくなかったのに
今では忘れたいと願ってしまう

Forget when she was mine
When she was mine
彼女が僕のものだったこと
忘れてしまえたらいいのに

I’m down on my knees
Gotta see her
I tried to forget
But I need her
ひざまずいた僕は
彼女に会いたくてたまらない
忘れようとしたって
彼女が恋しくてたまらない

Categories:

0 comments:

コメントを投稿