20131111

【和訳】McFly - Foolish

(アルバム"Above The Noise"より)

I never thought she’d remember
The way that I left her heart
Didn’t know I had it all
Till the moment I lost it all
People mind mistakes and fall
And she won’t ever recover
僕が彼女の心を置き去りにしたときのこと
まさか彼女が覚えているなんて、思いもしなかった
そのすべてを失うまで
手にしていることにも気付かなかった
人々は失敗と墜落ばかりに気を取られてしまう
彼女はもう起き上がれない

I couldn’t get over
And I can never move
And I’m trying to recall
From the day I made her fall
She was broken on the floor
I made her shattered
乗り越えられない
動き出せない
呼び起こそうとしている
彼女を叩きのめした日の記憶
床に倒れ込む彼女の姿
彼女を粉々に砕いたのは僕だ

Foolish for me to think she wouldn’t leave by December
Foolish to let misery let it fall apart in autumn
Driving on a one way street no u-turn to get back to me
Running close to empty but I’ll
I’ll never say goodbye
彼女が12月までは出て行かないだろうと考えるなんて
僕はなんてバカなんだろう
秋の最中に悲劇を撒き散らすなんて
僕はなんてバカなんだろう
一方通行の道のりをひた走る
僕の元へ続くUターンはどこにもない
ガス欠になりそう、それでも
絶対にさよならは言いたくない

And now I’m running in circles
Feels like I’m losing my mind
And I’m trying to get off
Anywhere before she’s gone
Going down the lonely road
Hoping to see her again
そうして僕は同じことばかりを考えながら
正気を失ってしまったような気がする
彼女が消えてしまう以前の地点に
必死で着地しようとしている
孤独な道のりを進んでいく
もう一度彼女に会えることを願いながら

Cos I keep seeing reflection
Flashes in every mirror
Kissing her when I’m alone
Making love until the dawn
Now that every night I know
Can’t live with her
鏡が光るたびに
そこに君の姿が映る
ひとりぼっちのときには、君にキスして過ごして
夜が明けるまで、愛を交わして
今では毎晩
彼女なしでは生きられない

Categories:

0 comments:

コメントを投稿