20131111

【和訳】McFly - That’s The Truth

(アルバム"Above The Noise"より)



I feel like I’ve been put on trial with you
I know that some thing’s wrong and I’m the one accused
When the verdict’s in it’s us that’s gonna lose
I can’t wait for you to finally hear the truth
まるで君と一緒に法廷に連れ出されたような気分
何かがおかしい、僕は罪に問われて
評決が下されたら、負けるのは僕ら
一体いつになったら真実を聞き届けてくれるの?

Cos I shouldn’t have to plead my case
So much love to save
この件について弁解するつもりはない
救うべき多くの愛があるから

If you listen to the things that
Your friends say you’re gonna be lonely
How can you treat me like that
When I gave my all to you
Cos I haven’t been messing around
I would never go out
And do the things that you don’t want me to do
Cos I can tell you right now that
You’d never find the evidence on me
「いつか寂しい思いをするのは、あなた」
そう言う友達の声に、本気で耳を傾けてみて
どうして僕をこんな風に扱うの?
すべてを差し出したのに
問題を起こしたこともないし
遊び歩いたり
君が嫌がることも絶対にしないのに
僕は胸を張って言えるよ
僕には責められるべき証拠なんかどこにもない

That’s the truth
Yeah that’s the truth
それが真実
そうだよ、それが真実

I need a lawyer just to talk and who’s telling you what to say
They wish to have what we had and it’s jealousy that’s in the way
Cos I can’t sit around and watch them build a case
Cos there’s no saving us now
I’m just doing things to clear my name
弁護士を雇って、話がしたい
君に言うべき言葉を教えてあげてほしい
世間が僕らを羨んでいた
嫉妬心が僕らのじゃまをしている
だって僕はじっと黙って
他人の思うままに事件を仕立てあげさせたくない
だって誰も僕らの助けにはならない
着せられた汚名を晴らしたい
Categories:

0 comments:

コメントを投稿