20131111

【和訳】One Direction - I Would

(アルバム"Take Me Home"より)

作曲はマクフライのトム、ダニー、ダギーの三人。

Lately I found myself thinking
Been dreaming about you a lot
And up in my head I’m your boyfriend
But that’s one thing you already got
最近気付いたんだけど
僕は君との恋を夢見てばかりいる
妄想の世界の僕は 君の彼氏
だけど現実の君には もう別の男がいて

He drives to school every morning
While I walk alone in the rain
He’d kill me without any warning
If he took a look in my brain
僕はひとりぼっちで雨の中を歩いてるけど
彼は毎朝 車で登校してる
彼が僕の頭の中身を知ったら
きっと僕はあっという間に殺されるだろうね

Would he say he’s in L-O-V-E?
Well if it was me then I would
Would he hold you when you’re feeling low?
Baby you should know that I would
彼は愛してるって言ってくれる?
僕が君の彼氏なら
もちろんそう言うよ
落ち込んだとき
彼は抱きしめてくれる?
ベイビー 知っておいてよ
僕が君の彼氏なら
もちろんそうするよ

Back in my head we were kissing
I thought things were going alright
With a sign on my back saying “kick me”
Reality ruined my life
空想の世界に逆戻り
僕らはキスしてる
何もかも順調に進むと思ってたのに
背中の「蹴って!」の張り紙に気付いて
現実が人生を台無しにした

Feels like I’m constantly playing
A game that I’m destined to lose
Cos I can’t compete with your boyfriend
He’s got 27 tattoos
何度も負け試合を繰り返してる気分
だって僕じゃ君の彼氏とは張り合えない
彼は27個もタトゥーを入れてるんだ

Would he say he’s in L-O-V-E?
Well if it was me then I would
Would he hold you when you’re feeling low?
Baby you should know that I would
彼は愛してるって言ってくれる?
僕が君の彼氏なら
もちろんそう言うよ
落ち込んだとき
彼は抱きしめてくれる?
ベイビー 知っておいてよ
僕が君の彼氏なら
もちろんそうするよ

Would he please you?
Would he kiss you?
Would he treat you like I would?
Would he touch you?
Would he need you?
Would he love you like I would?
彼は喜ばせてくれる?
彼はキスしてくれる?
優しくしてくれる?
僕が彼氏だったらそうしてあげたいと思ってるみたいに?
彼は触れてくれる?
彼は必要としてくれる?
愛してくれる?
僕が彼氏だったらそうしてあげたいと思ってるみたいに?

Would he say he’s in L-O-V-E?
Well if it was me then I would
Would he hold you when you’re feeling low?
Baby you should know that I would
彼は愛してるって言ってくれる?
僕が君の彼氏なら
もちろんそう言うよ
落ち込んだとき
彼は抱きしめてくれる?
ベイビー 知っておいてよ
僕が君の彼氏なら
もちろんそうするよ

Categories:

2 件のコメント:

  1. コメントありがとうございます。
    One Directionは色々訳して来たのですが この曲はあまり自信がなかったので、誉めて頂いてすごく嬉しいです。
    わたしも最近この曲が気に入っていて、いつもランニングしながら聴いてます。

    返信削除
  2. この訳が一番好きです!最近この曲ばかり聴いてます  (´∀`*)イイですよね~。。

    返信削除