20131130

【和訳】One Direction - Strong

(アルバム"Midnight Memories"より)

My hands
Your hands
Tied up
Like two ships
僕の両手
君の両手
繋がってる
二艘の船みたいに

Drifting
Weightless
Waves try to break it
I'd do anything to save it
Why is it so hard to say it?
漂ってる
無重力で
割り入ろうとする波
守るためなら何だってする
なぜ口にするのがこんなに難しいんだろう

My heart
Your heart
Sit tight like book ends
僕の心
君の心
ちゃんと噛み合ってる
表紙と裏表紙みたいに

Pages
Between us
Written with no end
So many words we're not saying
Don't wanna wait 'til it's gone
You make me strong
二人の間のページに
終わりのない物語が刻まれてる
口にされない言葉の数々
消えるまで待ちたくない
君が僕に強さをくれる

I'm sorry if I say "I need you"
But I don't care
I'm not scared of love
'Cause when I'm not with you I'm weaker
Is that so wrong?
Is it so wrong
That you make me strong?
「君が必要だ」なんて
言っちゃったらごめん
だけどいいんだ
僕は愛を恐れない
だって君がいないと
僕は弱ってしまう
それって間違ってる?
間違ってるのかな?
君が僕を強くしてくれる

Think of
How much
Love that's been wasted
思いを馳せる
これまでムダにされてきた
愛の数々

People
Always
Trying to escape it
Move on to stop their heart breaking
But there's nothing I'm running from
You make me strong
人はいつだって
それから逃げようとする
心の痛みを止めるため
先へ進もうとする
だけど僕は何からも逃げない
君が僕に強さをくれる

I'm sorry if I say "I need you"
But I don't care
I'm not scared of love
'Cause when I'm not with you I'm weaker
Is that so wrong?
Is it so wrong
「君が必要だ」なんて
言っちゃったらごめん
だけどいいんだ
僕は愛を恐れない
だって君がいないと
僕は弱ってしまう
それって間違ってる?
間違ってるのかな?

So, baby, hold on to my heart
Need you to keep me from falling apart
I'll always hold on
'Cause you make me strong
だから ベイビー
僕の心を掴んでいてね
バラバラにならないように
守っていてね
何があっても堪えられるのは
君が強さをくれるから

I'm sorry if I say "I need you"
But I don't care
I'm not scared of love
'Cause when I'm not with you I'm weaker
Is that so wrong?
Is it so wrong
That you make me strong?
「君が必要だ」なんて
言っちゃったらごめん
だけどいいんだ
僕は愛を恐れない
だって君がいないと
僕は弱ってしまう
それって間違ってる?
間違ってるのかな?
君が僕を強くしてくれる
Categories:

0 comments:

コメントを投稿