20141111

【和訳】Mika - One Foot Boy

(アルバム"The Boy Who Knew Too Much"より)

One Foot Boy, Grace Kelly (in French), Toy Boy


What’s a matter with going places?
Take that gross look off your faces
Empty loving makes me seasick
What you’re here for?
I don’t need it
遊び歩いちゃいけないっていうの?
その気持ち悪い顔を 僕に向けないでくれ
虚しい恋なんて 船酔いするだけ
何のためにここにいるの?
僕にはそんなもの必要ない

I’ll say nothing on your microphone
Till you swear to take me home
There’s a one foot boy eleven stone
He’s sitting on my shoulder
僕を家に連れ帰ると言ってくれなくちゃ
君のマイクで話す気はない
1フィート10ストーンの男の子が
僕の肩に座っている

I’m too scared to look away
He comes here almost everyday
And everyday I push him off and tell him boy we’re over
怖すぎて目を逸らせない
彼はほとんど毎日ここにやって来る
そして毎日 僕は彼を押し退け
「僕らは終わったんだ」と言い聞かせる

MY OH MY
I think my mind is gone
I’m left here wondering
Was I crazy all along?
What do I do?
Nothing left but pray
Gonna shoot somebody
Help me drive this craziness away
I’m happy on my own
ああ 何てことだろう
僕は正気を失ってしまったみたい
見捨てられても まだ考えてる
ずっと僕がおかしかったんだろうか?
祈ることしかできない
誰かを傷つけてしまいそう
誰か 手を貸して
この狂気を追いやりたい
僕は一人きりで幸せなのに

On foot boy, one foot boy
1フィートの男の子

Say you like me, not with changes?
Shut up and forget it
These are my faces
All these colours that surround me
All these places only drown me
僕のことが好き?
このまま変わらない僕が?
いいんだ 忘れてくれ
クソみたいなこと言ってごめん
僕を取り囲む数々の色彩
どこに行っても気が滅入る

I’ll say nothing on your microphone
Till you swear to take me home
There’s a one foot boy eleven stone
He’s sitting on my shoulder
僕を家に連れ帰ると言ってくれなくちゃ
君のマイクで話す気はない
1フィート10ストーンの男の子が
僕の肩に座っている

I’m too scared to look away
He comes here almost everyday
And everyday I push him off and tell him boy we’re over
怖すぎて目を逸らせない
彼はほとんど毎日ここにやって来る
そして毎日 僕は彼を押し退け
「僕らは終わったんだ」と言い聞かせる

MY OH MY
I think my mind is gone
I’m left here wondering
Was I crazy all along?
What do I do?
Nothing left but pray
Gonna shoot somebody
Help me drive this craziness away
I’m happy on my own
ああ 何てことだろう
僕は正気を失ってしまったみたい
見捨てられても まだ考えてる
ずっと僕がおかしかったんだろうか?
祈ることしかできない
誰かを傷つけてしまいそう
誰か 手を貸して
この狂気を追いやりたい
僕は一人きりで幸せなのに

On foot boy, one foot boy
1フィートの男の子
Categories:

0 comments:

コメントを投稿