20141111

【和訳】Mika - Toy Boy

(アルバム"The Boy Who Knew Too Much"より)

One Foot Boy, Grace Kelly (in French), Toy Boy


I’m a wind up toy in an up-down world
If you leave me all alone I’ll make a mess for sure
僕は浮き沈みの激しい世界に暮らすねじまき人形
僕を放っておいたら 間違いなくいたずらするよ

I’ve a heart of gold in the smallest size
Leave me in the dark you never hear me cry
僕は世界一小さなサイズの優しい心の持ち主
暗闇に置いて行かれても 恨んで泣いたりしないよ

More than an illusion
Points of articulation
Come to life on a brass spring
Such a wonderful plaything
幻よりも素敵な存在
関節だってちゃんと動く
命を吹き込む真鋳のコイル
なんて素敵なおもちゃだろう!

It’s cruel cross that I have to bear
If you come a little closer I’m gonna pull your hair
残酷な十字架を負わされた運命
少しでも傍に寄ったら その髪の毛を引っ張ってやる

More than just a toy in a patched blue suit
Hold me in your arms I’m just a boy like you
つぎはぎの青いスーツに身を包んだ ただのおもちゃ以上の存在
僕を腕に抱いてごらん
僕は君と同じ ひとりの男の子なんだよ

But your momma thought there was something wrong
Didn’t want you sleeping with a boy too long
だけどママはそんなのおかしいと思ってる
君にいつまでも男の子と一緒に寝てほしくないと思ってる

It’s a serious thing in a grown up world
Maybe you’d be better with a Barbie girl
大人の世界では深刻な問題なんだろうね
抱いて寝るならバービー人形の方がマシなんだろうね

You knew that I adored ya
But you left me in Georgia
Toys are not sentimental
How could I be for rental?
君は僕に愛されていることを知りながら
僕をジョージアに置き去りにした
おもちゃは感情的になんかならないけど
他人に貸すなんてひどいじゃないか

She’s the meanest hag that has ever been!
Pulled out my inside with an old safety pin
彼女は史上最悪のクソババア!
古い安全ピンで詰め綿を引っ張り出した

I’m the sorest sight now I feel like trash
Clothes are made of rags and they don’t even match
何とも痛々しい姿に変わった僕は
ゴミみたいな気分
ボロ切れの衣装
しかもちっとも似合わない

So she dressed me up as the man she loved
And threw me in a box when she had had enough
彼女は僕を恋人そっくりに飾り立てて
飽きたら箱の中に投げ捨てた

Now the light of day I no longer see
She stuck her voodoo pins where my used to be
僕は二度と日の光を見ることもできない
僕の目があったはずの場所に
彼女が呪いの釘を打ち込んだ

Accidentally tragic
Victim of her black magic
Had a boy once who loved me
Now he’s so afraid of me
偶然の悲劇
彼女の黒魔術の犠牲者は
かつて僕を愛してくれた男の子だった
今では僕を死ぬほど恐れてる

On a long lost day when you’re grey and old
You’ll be there remembering your old toy boy
遠い未来のいつの日か、年老いて白髪を生やした君は
懐かしいおもちゃの男の子のことを思い出すだろう

When your only son’s wondering what to be
Tell him the story of a boy like me
君のひとり息子が将来を考えるときがきたら
僕みたいな男の子の物語を話してやっておくれよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿