20131111

【和訳】McFly - Smile

(アルバム"Radio Active"より)

You don’t have to have money
To make it in this world
You don’t have to be skinny baby
If you wanna be my girl
お金がなくたって
幸せになれるよ
僕の恋人になりたいなら
痩せなくたっていいよ

Oh you just gotta be happy
But sometimes that’s hard
Just remember to smile, smile, smile
And that’s good enough start
幸せでいてくれたらそれでいい
だけど難しいこともあるよね
そんなときは笑顔を見せて
笑ってみせて
笑顔さえあれば 幸せはすぐそこ

So if you ain’t good looking
Don’t you let it get you down
And if your love life ain’t cooking baby
There’ll be more fish around
だから自分を可愛いと思えなくても
そんなことで落ち込まないで
恋愛がうまくいかなくても
世界には他にも魚がいっぱい

Oh you just gotta be happy
So put away the frown
Just remember to smile, smile, smile
And that’s good enough start
幸せでいてくれたらそれでいい
憂鬱を吹き飛ばして
笑顔を見せて
笑ってみせて
笑顔さえあれば幸せはすぐそこ

Come on and show us your teeth and what you got underneath
歯を見せて笑って
とびきりの笑顔を見せて

Cos everyone’s got troubles
That’s the way the story goes
You don’t need to get in trouble baby
To see what’s underneath your nose
だって誰にでも悩みがある
人生ってそんなもの
悩みすぎたらいけないよ
君の鼻の下にあるものが見えなくなっちゃう

Cos if you’re feeling happy
That’s the place to let it show
So just remember to smile, smile, smile
So everybody knows
君が幸せを感じたら
幸せだって知らせてほしい
だから笑ってみせて
笑顔を見せて
世界中に見せ付けて

Come on and show us your teeth and what you got underneath
歯を見せて笑って
とびきりの笑顔を見せて

And it will make things so much better
When you’re feeling low
そうすれば悲しいときにも
きっと楽に生きていけるから

So just remember to smile, smile, smile
And turn the world around
笑ってみせて
笑顔を見せて
悲しい世界を変えてみせて
Categories:

0 comments:

コメントを投稿