20131111

【和訳】Taylor Swift - Red

(アルバム"Red"より)





※ライナーノーツの隠れたメッセージ※
SAG (Sagittarius=いて座=テイラーとジェイク・ギレンホールの星座)

*as sin =とても

Loving him was like driving a new Maserati a dead end street
Faster than the wind, passionate *as sin, ended so suddenly
彼を愛することは まるで
新車のマセラティで袋小路に飛び込むようなものだった
風より速く とてつもなく激しく
終わりは突然に訪れた

Loving him is like trying to change your mind
Once you’re already flying through the free fall
Like the colors in autumn
So bright just before they lose it all
彼を愛することは まるで
フリーフォールが落ち始めると同時に
乗ったことを後悔するようなもので
秋の葉が彩りを失う寸前に
一番の輝きを放つのと同じ

Losing him was blue like I’ve never known
Missing him was dark gray all alone
Forgetting him was like trying to know
Somebody you’ve never met
But loving him was red
彼を失うことは
初めて見るような青色だった
彼を恋しく思うことは
ひとりぼっちの 暗い灰色
彼を忘れることは まるで
会ったこともない人を知ろうとするようなものだった
けれど彼への愛は 赤色だった

Touching him was like realizing
All you ever wanted was right there in front of you
Memorizing him was always easy as knowing
All the words to your old favorite song
彼に触れることは まるで
望んでいたすべてが目の前に現れたような感覚で
彼を記憶することは まるで
昔から好きな曲の歌詞を思い出すのと同じくらい簡単だった

Fighting with him was like trying to
Solve a crossword and realizing there’s no right answer
Regretting him was like wishing
You’d never found out that love could be that strong
彼と喧嘩することは まるで
クロスワードを解き進めながら
正しい答えが見つからないときのような感覚で
彼を悔やむことは まるで
愛がこんなに強いものだったなんて
知りたくなかったと思うような感覚

Losing him was blue like I’ve never known
Missing him was dark gray all alone
Forgetting him was like trying to know
Somebody you’ve never met
But loving him was red
彼を失うことは
初めて見るような青色だった
彼を恋しく思うことは
ひとりぼっちの 暗い灰色
彼を忘れることは まるで
会ったこともない人を知ろうとするようなものだった
けれど彼への愛は 赤色だった

Remembering him comes in flashbacks in echoes
Tell myself it’s time now gotta let go
But moving on from him is impossible
When is till see it all in my head
Burning red, loving him was red
彼を覚えていると実感するのは
突然映像が蘇るとき
空耳が聞こえるとき
忘れるべきだと自分に言い聞かせても
彼から離れられるはずがない
まだ頭の中ですべてが
赤く燃え上がっているのに
彼への愛は赤色だった

Losing him was blue like I’ve never known
Missing him was dark gray all alone
Forgetting him was like trying to know
Somebody you’ve never met
But loving him was red
彼を失うことは
初めて見るような青色だった
彼を恋しく思うことは
ひとりぼっちの 暗い灰色
彼を忘れることは まるで
会ったこともない人を知ろうとするようなものだった
けれど彼への愛は 赤色だった
Categories:

0 comments:

コメントを投稿