20131111

【和訳】The Band Perry - Mother Like Mine

(アルバム"Pioneer"より)

She’s the sky that holds the clouds
She’s the lady of the house
A blind believer in all I dare to be
There’s no safer place I’ve found
Than the shoulder of her white night gown
Oh I’ve got the best and the worst of her in me
I’d share her if I could
彼女は雲を掌握する大空
彼女は我が家の専業主婦
ありえないほど素敵なわたしの未来を盲信する
白いナイトガウンに身を包む彼女の肩ほど
安全な場所を他には知らない
できるものなら世界中の人と一緒に分かち合いたい

Oh the wars would all be over
Cos she’d raise us all as friends
And no one would ever wonder if somebody wanted them
彼女はわたしたちみんなを仲良く育ててくれるから
きっと世界中のあらゆる戦争が終焉を迎えて
誰かが敵意を持っているかもしれないなんて
誰ひとり考えなくなる

We’d walk on grass that’s greener
And our cares would all be freer
If the world had a mother like mine
“隣の芝”のように青々とした芝を歩き
悩みに縛られた心は解き放たれる
もしもこの世界という子どもに
わたしの母のような母がいたら

She’s our father’s one great love
She’s the one he wanted most
She’s the light in the window of the house I grew up in
She takes the midnight call
She’s the bravest of us all
And she sings in the garden that she let her hair down in
彼女は父の偉大なる愛の在り処
彼女は父が誰より望んだ人
彼女はわたしが生まれ育った家の、窓の向こうに灯る光
真夜中の電話にも、必ず出てくれる
家族の中で誰よりも勇敢な人
土に髪を垂らして、鼻歌を歌いながら庭弄り

Oh the wars would all be over
Cos she’d raise us all as friends
And no one would ever wonder if somebody wanted them
彼女はわたしたちみんなを仲良く育ててくれるから
きっと世界中のあらゆる戦争が終焉を迎えて
誰かが敵意を持っているかもしれないなんて
誰ひとり考えなくなる

Tonight would be easier
And our dreams would all be deeper
If the world had a mother like me
この夜はもっと心安らかな夜になる
眠りに見る夢はもっと深くなる
もしもこの世界という子どもに
わたしの母のような母がいたら

Don’t go away
Don’t go away from me
Oh I understand
She is a helping hand
But I have to say
行かないで
わたしから離れて行かないで
分かっているわ
彼女は助力
けれど、言わずにはいられないの

She’s the sky that holds the clouds
She’s the lady of our house
We all need her
But no one more than me
彼女は雲を掌握する大空
彼女は我が家の専業主婦
家族みんなが彼女を必要としている
けれど誰よりも、わたしが一番よ

Oh the wars would all be over
Cos she’d raise us all as friends
And no one would ever wonder if somebody wanted them
彼女はわたしたちみんなを仲良く育ててくれるから
きっと世界中のあらゆる戦争が終焉を迎えて
誰かが敵意を持っているかもしれないなんて
誰ひとり考えなくなる

We’d walk on the grass that’s greener
And the dishes would all be cleaner
If the world had a mother like mine
Oh like mine
“隣の芝”のように青々とした芝を歩き
お皿はどれも清潔に磨かれ
もしもこの世界という子どもに
わたしの母のような母がいたら

Categories:

0 comments:

コメントを投稿