20131111

【和訳】The Band Perry - Pioneer

(アルバム"Pioneer"より)

Oh Pioneer
I sing your song
It's the hymn of those who've gone before and those who carry on
開拓者よ
あなたの歌を歌おう
これは先だった者たちに
そして先に進む者たちに捧げる讃歌

Pioneer
Your work is hard
But the future of us all rests on the shoulders of your heart
開拓者よ
仕事は厳しい
けれどわたしたちの未来は
あなたの心の背に宿っている

Where are we going
Oh I don't know
But still I've got to go
What will become of us
Oh I don't care
All I know is I'll go anywhere
Pioneer
わたしたちはどこに行くの?
分からない
それでも行かなくてはならない
わたしたちは何になるの?
どうでもいい
どこへだって行ってみせるわ
開拓者よ

Oh Pioneer
So young and brave
Be careful of the careful souls who doubt you along the way
開拓者よ
若く勇敢な者たちよ
ゆく道のりであなたを疑い続ける慎重な心の持ち主たちに
どうか気を付けて

Pioneer
You orphaned child
Your mother is adventure and your father is the wild
開拓者よ
あなたは孤児
母親は冒険心、父親は無謀さ

Where are we going
Oh I don't know
But still I've got to go
What will become of us
Oh I don't care
All I know is I'll go anywhere
Pioneer
わたしたちはどこに行くの?
分からない
それでも行かなければならない
わたしたちは何になるの?
どうでもいい
どこへだって行ってみせるわ
開拓者よ

Let your heart not be troubled
どうか穏やかな心のままで

I won't run when bullets chase me
I won't rest where arms embrace me
I will love when people hate me
I won't hush, no you can't make me
Send the dark but it won't break me
You can try but you can't change me
Take my life, they will replace me
I won't hush, no you can't make me
I won't hush, no we will sing
弾丸に追われても、わたしは逃げ出さない
腕に抱かれても、わたしは油断しない
世間に憎まれたときにこそ、世間を愛する
声を潜めたりしない、いいえ、そんなことはさせない
暗闇に追いやられても、落ち込まない
誰かの思惑で自分を変えたりしない
この人生を誰かに委ねても
どうせ別の誰かに取って替わられてしまうだけ
声を潜めたりしない、そんなことはさせない
黙らない、大声で歌うわ

Where are we going
Oh I don't know
But still I've got to go
What will become of us
Oh I don't care
All I know is I'll go anywhere
Pioneer
わたしたちはどこに行くの?
分からない
それでも行かなければならない
わたしたちは何になるの?
どうでもいい
どこへだって行ってみせる
開拓者よ

Let your heart not be troubled
どうか穏やかな心のままで

Categories:

0 comments:

コメントを投稿