20131111

【和訳】The Vaccines - All in White

All in White
What Did You Expect from The Vaccines?
The Vaccines

ジャスティンによる解説
http://craveonline.com/music/articles/168591-advance-vaccines-full-album-stream
“This is a song I had for a long time and we started playing it because we all like it. Hopefully its euphony.”
��ずいぶん前にひとりで書いた曲だけど、みんなも気に入ってくれたからバンドで演奏することにした一曲。

*thirty-seventh hour
人間の意識構造が36次元で成り立っているという話?が基になっているのか?
調べてもはっきりした答えが見つからなかったが、キリスト教の思想に存在する概念のようで、神と対峙する次元?という意味らしい。



Break me on the *thirty-seventh hour
Tout me, doubt me, show me all of your power
I will watch you rise on my back from the ground
Friend of foe? I don’t know
Do you like what you’ve found?
君は37次元の世界で僕を切り裂く
僕を褒めちぎって、僕を疑って、実力を見せつける
いつか僕に見えないところで
地面から起き上がる君の姿を目撃することになるだろう
敵か味方か?分からない
君はこうなって幸せ?

Because I will one day shine with you
I’ll shine on a faithful few
いつか僕は君と共に輝き
数少ない忠実な信者たちに光を注ぐだろう

Oh show we ‘low quotations
Have you earned your stripes?
Fabricate salvation
Lord I know your type
I’ve know you all my life
I was always wrong
You, all in white
君は僕らに低俗な引用区を掲げてみせる
「実績は上げたのか?」
救済をでっちあげる
君のやり方はよく分かっている
生まれた頃から君を知っていた
でも僕の考えは間違っていた
白い衣装に身を包む君

Because I will one day shine with you
I’ll shine on a faithful few
いつか僕は君と共に輝き
数少ない忠実な信者たちに光を注ぐだろう

Brush my cause aside with little trouble
Oh my god I think I’m hearing double
I will watch you rise on my back from afar
Friend or foe? I don’t know
Now you’re up in the stars
些細な厄介事で、僕の主張を払いのける
天使と悪魔の囁きが同時に聞こえる
いつか僕に見えないところで起き上がる君の姿を
遠くから目撃することになるだろう
敵か味方か?分からない
君の居場所は星空の彼方

Categories:

0 comments:

コメントを投稿