20131111

【和訳】The Wanted - Gold Forever

Gold Forever
Battleground
The Wanted


PVが可愛い。アルバムの中で一番好きな曲。

Say my name like it’s the last time
Live today like it’s the last night
We want to cry but we know it’s alright
Cos I’m with you and you’re with me
最後の一回のつもりで、僕の名前を呼んでみて
人生最後の一晩のつもりで、今日を生きてみて
泣きたくなるね、でも大丈夫だよね
だって僕のそばには君がいる
君のそばには僕がいる

Butterflies, butterflies
We were meant to fly
You and I, you and I
Colours in the sky
蝶々のように
僕らは飛び立つために生まれてきた
君と僕で
空を彩るために

We could rule the world someday somehow
But we’ll never be as bright as we are now
いつか世界を支配するほどの人間になっても
それでも今の僕らの輝きには敵わない

We’re standing in a light that won’t fade
Tomorrow’s coming but this won’t change
The memory of being here with you is
One I’m gonna take my life through
Cos some days stay gold forever
僕らは霞むことのない光の袂に立ち
明日が来ようとも変わらないものを抱いている
君とここにいたという記憶を
僕は死ぬまで手放さない
人生のある瞬間に潜む
黄金の輝きは永遠

Promise me you’ll stay the way you are
Keep the fire alive and stay young at heart
When the storm feels like it could blow you out remember
You got me and I got you
Cos we are
君らしい君でい続けると、約束して
情熱の炎を絶やさずに、心に若さを忘れずに
吹き付ける突風に君自身を見失ってしまいそうなときは
思い出して
君には僕がいるよ
そして僕には君がいる
だって僕らは

Butterflies, butterflies
We were meant to fly
You and I, you and I
Colours in the sky
蝶々のように
飛び立つために生まれてきた
君と僕で
空を彩るために

When the innocence is dead and gone
These will be the times we look back on
純真さを完全に失ってしまったときには
こんな日々を振り返ろう

We’re standing in a light that won’t fade
Tomorrow’s coming but this won’t change
The memory of being here with you is
One I’m gonna take my life through
Cos some days stay gold forever
僕らは霞むことのない光の袂に立ち
明日が来ようとも変わらないものを抱いている
君とここにいたという記憶を
僕は死ぬまで手放さない
人生のある瞬間に潜む
黄金の輝きは永遠

I won’t
I won’t let your memory go
Cos your colours they burn so bright
Who know?
Who knows what tomorrow will hold
But I know that we’ll be alright
Cos we are
君の思い出を手放さない
だって君の色が、燃えるように明るく輝いている
明日に待つものなど誰にも分からない
それでも僕らなら大丈夫
だって僕らは

Butterflies, butterflies
We were meant to fly
You and I, you and I
Colours in the sky
蝶々のように
飛び立つために生まれてきた
君と僕で
空を彩るために

We could rule the world someday somehow
But we’ll never be as bright as we are now
いつか世界を支配することになるかもしれない
それでも今の僕らの輝きには敵わない

We’re standing in a light that won’t fade
Tomorrow’s coming but this won’t change
The memory of being here with you is
One I’m gonna take my life through
Cos some days stay gold forever
僕らは霞むことのない光の袂に立ち
明日が来ようとも変わらないものを抱いている
君とここにいたという記憶を
僕は死ぬまで手放さない
人生のある瞬間に潜む
黄金の輝きは永遠

Categories:

0 comments:

コメントを投稿