20131111

【和訳】Train - 50 Ways To Say Goodbye



50 Ways To Say Goodbye
Train

My heart is paralyzed
My head was oversized
I’ll take the high road like I should
You said it’s meant to be
That it’s not you it’s me
You’re leaving now for my own good
麻痺した感情
肥大化した脳みそ
こんな風に僕らも王道の展開を迎えるんだね
君は言った
「こうすべきなのよ」
「あなたのせいじゃない、わたしが悪いの」
君は僕の幸せのために去っていこうとしている

That’s cool but if my friends ask where you are
I’m gonna say
別にいいさ、だけどたとえば友達に
君はどこかと聞かれたら
僕はこう答えるよ

She went down in an airplane
Fried getting suntanned
Fell in a cement mixer full of quicksand
Help me, help me
I’m not good at goodbyes
あの子は飛行機事故に遭ったんだよ
日焼けのしすぎで焼け死んだんだよ
セメントミキサーの流砂に落っこちたんだよ
助けて、助けて
さよならは苦手なんだよ

She met a shark under water
Fell and no one caught her
I returned everything I ever bought her
Help me, help me
I’m all out of lies
And ways to say you died
海でサメに遭遇して
引きずりこまれたあの子を
誰も救うことはできなかった
あの子に買ってあげたものは
みんな取り返してきたよ
助けて、助けて
嘘しか出てこない
君は死んだと思うしかない

My pride still feels the sting
You were my everything
Someday I’ll find a love like yours
She’ll think I’m superman
Not super minivan
How could you leave on Yom Kippur?
今もプライドがチクチク痛む
君は僕のすべてだった
いつか君みたいな恋人を見つけてみせるよ
僕をミニバンなんかじゃなくて
スーパーマンだと思ってくれるような子を
よりによって贖罪の日に
よくも僕を置いていけるね

That’s cool but if my friends ask where you are
I’m gonna say
別にいいさ、だけどたとえば友達に
君はどこかと聞かれたら
僕はこう答えるよ

She was caught in a mudslide
Eaten by a lion
Got run over by a crappy purple Scion
Help me, help me
I’m not good at goodbyes
あの子は土砂崩れに巻き込まれたんだよ
ライオンに食べられたんだ
紫のサイオンに轢かれたんだ
助けて、助けて
さよならは苦手なんだよ

She dried up in the desert
Drowned in a hot tub
Danced to death at an east side night club
Help me, help me
I’m all out of lies
And ways to say you died
あの子は砂漠で干からびたんだよ
温水プールで溺れたんだよ
イーストサイドのナイトクラブで
死の踊りを踊ったせいで
助けて、助けて
嘘しか出てこない
君は死んだと思うしかない

I wanna live a thousand lives with you
I wanna be the one you’re dying to
Love but you don’t want to
君と1000回でも人生を繰り返したい
君がいのちを預ける男になりたい
君を愛してる
でも君の心は変わってしまった

That’s cool but if my friends ask where you are
I’m gonna say
別にいいさ、だけどたとえば友達に
君はどこかと聞かれたら
僕はこう答えるよ

She went down in an airplane
Fried getting suntanned
Fell in a cement mixer full of quicksand
Help me, help me
I’m not good at goodbyes
あの子は飛行機事故に遭ったんだよ
日焼けのしすぎで焼け死んだんだよ
セメントミキサーの流砂に落っこちたんだよ
助けて、助けて
さよならは苦手なんだよ

She met a shark under water
Fell and no one caught her
I returned everything I ever bought her
Help me, help me
I’m all out of lies
And ways to say you died
海でサメに遭遇して
引きずりこまれたあの子を
誰も救うことはできなかった
あの子に買ってあげたものは
みんな取り返してきたよ
助けて、助けて
嘘しか出てこない
君は死んだと思うしかない
Categories:

0 comments:

コメントを投稿