20131111

【和訳】We The Kings - Secret to New York

Secret to New York
Sunshine State of Mind
We The Kings

I know it's too late
I went and called your number by mistake
Like a habit that's hard to break
I wear my cold heart on my sleeve
'Cause you're where I wanna be, yeah
手遅れだよね、分かってる
なかなか辞められない悪癖みたいに
間違って君の番号に電話をかけたけど
僕は思い切り冷たい態度を取った
だって君は僕の望む場所にいる

I wish you'd still be there
But I'm a mess and I know you don't care
A long way from anywhere
I walk these rainy streets
And drown my misery
まだそこにいてくれるといいな
だけど僕は厄介な奴で
君にとってはどうでもいい存在で
全世界から遠く離れてしまったような気がするよ
雨のストリートを歩いて
不幸に浸る

Baby, it's over now
Maybe my ups are all downtown
So far away
I'm too lost to be found
Baby, this time we're through
Maybe I guess you knew
Nothing matters anymore
And that's the secret to New York
ベイビー、もう終わったんだよね
たぶん僕の喜びのすべてはダウンタウンにあって
とても遠いところにあって
離れすぎた僕は誰にも見つけてもらえない
ベイビー、今度こそおしまいだね
もう何もかも関係ないんだよね
それはニューヨークへの秘密

Broadway in my brain
The corner where my dreams became mistakes
It was written all over your face
You said I don't know who you are
Remember Union Square was always ours?
脳みその中のブロードウェイ
夢が過ちに終わった街角
君は気持ちを思いっきり顔に出したよね
「あんたなんか知らない」って言ったよね
ユニオン・スクエアがふたりのものだった頃のこと
忘れちゃった?

It all went by so fast
Now I got no girl, no place to crash
And I can't erase the past
'Cause I walked these rainy streets
Drowning you and me
すさまじい速さですべてが終わった
彼女もいないし、行き場もない
過去を消せない
だってこうして雨のストリートを歩けば
君と僕の思い出に飲み込まれてしまう

Baby, it's over now
Maybe my ups are all downtown
So far away
I'm too lost to be found
Baby, this time we're through
Maybe I guess you knew
Nothing matters anymore
And that's the secret to New York
ベイビー、もう終わったんだよね
たぶん僕の喜びのすべてはダウンタウンにあって
とても遠いところにあって
離れすぎた僕は誰にも見つけてもらえない
ベイビー、今度こそおしまいだね
もう何もかも関係ないんだよね
それはニューヨークへの秘密

I'm stuck on this train
Every stop, I see your face
Who's crying now?
You're begging me to stay
Reflections don't lie
I keep you here, hidden in my eyes
列車から降りられない
駅につくたび、人ごみに君の顔が見える
泣いているのは誰?
君は僕が恋しくてたまらないんだろう?
鏡は嘘をつかない
君はここにいる
僕の目の奥に隠れている

Baby, it's over now
Maybe my ups are all downtown
So far away
I'm too lost to be found
Baby, this time we're through
Maybe I guess you knew
Nothing matters anymore
And that's the secret to New York
ベイビー、もう終わったんだよね
たぶん僕の喜びのすべてはダウンタウンにあって
とても遠いところにあって
離れすぎた僕は誰にも見つけてもらえない
ベイビー、今度こそおしまいだね
もう何もかも関係ないんだよね
それはニューヨークへの秘密
Categories:

0 comments:

コメントを投稿