20140125

【和訳】MGMT - Astro-Mancy

(アルバム"MGMT"より)

-mancyは占いを意味する接尾語。Astro-mancy = 占星術。

My green silken river and two lights
I could almost touch the free walls
when we were evicted from the heavens
fast clouded-over bumbling eyes
僕の緑色の滑らかな川と 二つの光
間仕切り板に触れそうな程だった
天国から追放された僕たち
たちまち雲に覆われた 不器用な両目

Now peering out through a sinking
cosmic smile, reversed completely
Flaming currents forced us to surface
wet purple gowns and blaring alarms
沈みかけた宇宙の微笑の隙間から
完全に逆流して
燃え立つ現状が僕らを表層に押し上げた
つやめく紫のガウンと鳴り響く警報

All for some milky perversion
nothing the spooks wouldn’t be used to
Spoiled by an empty fear of violence
the only time I’ve ever been dropped
全ては乳白色の倒錯のために
諜報部隊にとっては不馴れな状況
空しい暴力的な恐怖感に邪魔され
僕は唯一の合図の時を逃した

The minute the mirror turned its back to me
my distinct conviction of keeping
eternal sources piled somewhere familiar
was compromised and tangled in knots
鏡に背を向けられた その時
どこか身近な場所に
永遠の資材を貯めて置きたいという
僕の異なる信念が 汚され 絡まった

For all I know we were sleeping
arranged like Fate’s vain infantry
stacked in unconscious opposition
blind and happy for tomorrow
僕の知る限りでは
眠っていた僕らは
運命の無益な歩兵隊に組成され
前後不覚の反対側で
盲目に 安らかに 明日を待っていた

Categories:

0 comments:

コメントを投稿