20140108

【和訳】We The Kings - Phoenix Hearts

(アルバム"Somewhere Somehow"より)

これもFall Out BoyとかThe Cabっぽい。アルバムの流れ的にはここから後半が好き。

*訳註*
*bones = 「骨」と直訳しました。
感覚とか神経とかのこと。
******

Into the night
We hold our breath
Waiting for the sign
So take my hand
And close your eyes
There’s nothing left to hide
夜に踏み込む
息を殺して
合図を待ってる
手を握って
目を閉じて
隠すべきものは何もない

And oh, our angels soar
Ready for war
My heart is yours
Lead this march for more
The arrow flies
Our eagle dies
But our voices rise
天使たちが舞い上がる
戦いに向かう
僕の心は君のもの
隊列を先へ進めよう
矢が放たれる
味方の鷹が死にゆく
けれど僕らの声は勢いを増す

Let’s chase the sun into its grave
Our phoenix hearts are rising in flames
Let’s race the stars across the sky
And burn our names into the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
太陽を追いかけよう
その墓場まで
不死鳥の心が
炎の中で身を起こす
空の向こうへ星を追い出し
夜の闇に僕らの名前を焼き付けよう
夜を照らそう

This shattered field
Of broken dreams
Looking for the light
We glue our *bones
And find our hope
There’s nothing left to hide
破れた夢に満ちた 荒廃の土地が
光を求めてる
骨と骨を繋いで
希望を見つけよう
隠すべきものは何もない

And oh, our angels soar
Ready for war
My heart is yours
Lead this march for more
The arrow flies
Our eagle dies
But our voices rise
天使たちが舞い上がる
戦いに向かう
僕の心は君のもの
隊列を先へ進めよう
矢が放たれる
味方の鷹が死にゆく
けれど僕らの声は勢いを増す

Let’s chase the sun into its grave
Our phoenix hearts are rising in flames
Let’s race the stars across the sky
And burn our names into the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
太陽を追いかけよう
その墓場まで
不死鳥の心が
炎の中で身を起こす
空の向こうへ星を追い出し
夜の闇に僕らの名前を焼き付けよう
夜を照らそう

You’re a fighter, you know who you are, you won’t run away
So don’t run away
You are brave and you know you can take it
Don’t run away, so don’t run away
If you fall I will be there to catch you
And I will wait, yea I will wait
Can’t you see that it’s me?
I’m the one that you will save
And I will save you too
Yeah I will save you too
I will save you
君は戦士だ
君は君自身を知ってる
逃げ出すようなタマじゃないだろ?
逃げ出さないで
君は勇敢な人間だ
向き合えるはずだ
逃げ出さないで
君が倒れたら 僕が抱き止める
そして待つよ
僕はそういう人間だから
僕を救うのは君だ
だから僕も君を救う

Let’s chase the sun into its grave
Our phoenix hearts are rising in flames
Let’s race the stars across the sky
And burn our names into the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
Let’s light up the night
太陽を追いかけよう
その墓場まで
不死鳥の心が
炎の中で身を起こす
空の向こうへ星を追い出し
夜の闇に僕らの名前を焼き付けよう
夜を照らそう
Categories:

0 comments:

コメントを投稿