20140108

【和訳】We The Kings - Say It Now

(アルバム"Somewhere Somehow"より)

And tired eyes just lay you head on me
And I'll be here until you fall asleep
The storm is getting closer
I won't leave
All the words I sing are whispers in your dreams
疲れた眼差し
僕に頭を預けてごらん
君が眠るまで ここにいてあげる
嵐が近づいてる
でもどこにも行かないよ
口ずさむ言葉の全てが
君の夢に囁き声として響く

When I said I wanted it all, I wanted it all
It hurts more than ever, I won't give up now
And all that you are is all that I need
I promised forever
全てが欲しいと言ったのは
全てが欲しかったからで
今までにないくらい切ない
でも今はまだ諦めない
どこまでも君らしい君でいて
僕の望みはそれだけ
永遠を約束したよね

So tell it hurts, tell it burns
Tell me it's love and that you're ready to fall
Into me arms or into the ground
It's lost or it's found
Whatever you need to say, say it now
だから切ないって言ってよ
焦がれてるって言ってよ
これは恋だって
落ちる覚悟があるって言ってよ
僕の腕に? それとも 固い大地に?
なくなった?見つかった?
何だっていいんだ
本気で言いたいことがあるなら
今すぐ教えて

Clouds are clearing up, I see the stars
Like underneath your pain, I see your heart
Laying hand and hand beneath the sky, forget the world
It's only you and I
雲が晴れていく
星が見えてきた
痛みの下に隠れた君の心も
やっと見えてきた
手と手を空の下に広げて
世界を忘れよう
ここには君と僕しかいない

When we said we wanted it all, we wanted it all
It hurts more than ever, we won't give up now
And all that we are, is all that we need
We promised forever
全てが欲しいと言ったのは
全てが欲しかったからで
今までにないくらい切ない
でも今諦めるわけにはいかない
僕ららしい僕らでいたい
二人の望みはそれだけ
永遠を約束したよね

So tell it hurts, tell it burns
Tell me its love and that you're ready to fall
Into me arms or into the ground,
It's lost or it's found
Whatever you need to say, say it now
だから切ないって言ってよ
焦がれてるって言ってよ
これは恋だって
落ちる覚悟があるって言ってよ
僕の腕に? それとも 固い大地に?
なくなった?見つかった?
何だっていいんだ
本気で言いたいことがあるなら
今すぐ教えて

Say it, tell me that you love me
Say you want to leave me
Tell me that you need me
Say it like you mean it
You know that I can take it
You know that it won't break me
I just wanna know
言ってよ
愛してるって言ってよ
離れたいって言ってよ
僕が必要なんだって言ってよ
心を込めて言ってよ
ちゃんと受け止めるから
傷ついたりしないから
ただ知りたいんだ

So tell it hurts, tell it burns
Tell me its love and that you're ready to fall
Into me arms or into the ground
It's lost or its found
Whatever you need to say, say it now
だから切ないって言ってよ
焦がれてるって言ってよ
これは恋だって
落ちる覚悟があるって言ってよ
僕の腕に? それとも 固い大地に?
なくなった?見つかった?
何だっていいんだ
本気で言いたいことがあるなら
今すぐ教えて
Categories:

0 comments:

コメントを投稿