20140228

【和訳】Hard-Fi - Stars of CCTV

(アルバム"Stars Of CCTV"より)

CCTVは街中の監視カメラのこと。アルバムで唯一のアコースティック。タイトルトラックでこれがアルバムの〆と言っていいと思う。ここで静かにきれいにまとめてからのLiving For The Weekendって流れがライブみたいで好き。

And every move that I make
Gets recorded to tape
So somebody up there
Can keep me safe
俺の行動 一挙一動
テープに録画される
そうやって 監視してる誰かが
俺の安全を守ってくれる

I'm going out tonight
I've got my hair just right
I'm always looking good
For the spotlight
今夜は出掛けよう
髪型も上手く決まってる
俺の姿はいつだって
スポットライトに相応しい

Stick 'em up
Give me the money
A winning smile
Up to the gallery
I'm gonna get my face on the 6 'o' clock news
両手を挙げろ
金を寄越せ
勝利の微笑みは 画廊行き
6時丁度のニュースで
自分の顔を見ることになる

We're the stars of CCTV
Making movies out on the street
We're the stars of CCTV
Can't you see the camera loves me?
俺たちはCCTVのスター
ストリートで映画を撮ってる
俺たちはCCTVのスター
分からないか?
俺たちはカメラに愛されてる

On every corner, every street
Down every underpass you'll see
Somebody's stealing the show
Somebody looking like me
あらゆる街角で あらゆる道で
高架下を覗けば そこでは必ず
誰かがショーの主役を奪ってる
俺にそっくりな誰かさん

I'll see you out tonight
Just got the pose just right
We're always looking good
For the spotlight
今夜 待ち合わせよう
ポーズも決まった所だし
俺の姿はいつだって
スポットライトに相応しい

We turn it on
And so we're full of speed
We fill the screen
Can't help but notice me
I'm gonna get my face on the 6 'o' clock news
現場を動かすのは俺たちだ
だから全速力で
スクリーンを埋め尽くす
嫌でも俺が目に入るだろ
6時丁度のニュースで
自分の顔を見つけることになる

We're the stars of CCTV
Making movies out on the street
Flashing blue lights, camera, action
Watching my life, main attraction
We're the stars of CCTV
Can't you see the camera loves me?
俺たちはCCTVのスター
ブルーライトの点滅
カメラ アクション
最大の楽しみは 俺の人生の観察
俺たちはCCTVのスター
分からないか?
俺たちはカメラに愛されてる
Categories:

0 comments:

コメントを投稿