20140324

【和訳】Culture Club - Karma Chameleon

(アルバム"Colour By Numbers"より)



Desert loving in your eyes all the way
If I listened to your lies would you say
I'm a man
without conviction
I'm a man
who doesn't know
How to sell a contradiction
You come and go
You come and go
君の目の奥にどこまでも広がる
愛の荒野
君の嘘に耳を傾けたとしても
こう言われるのが関の山
"信念のない男だ" とか
"説得の仕方も知らない" とかね
君は気の向くままに
やって来ては去っていく

Karma Karma Karma Karma Karma Chameleon
You come and go
You come and go
Loving would be easy if your colors were like my dream
Red gold and green
Red gold and green
カーマ・カーマ・カーマ・カーマ
カーマ・カメレオン
君は気の向くままに
行ったり来たりを繰り返す
君の色が僕の夢のようだったなら
愛することも容易いだろうに
赤 金 それに緑
赤 金 それに緑

Didn't hear your wicked words every day
And you used to be so sweet I heard you say
That my love
was an addiction
When we cling
our love is strong
When you go
you're gone forever
You string along
You string along
毎日嫌味を言ったりしなかった
昔の君は すごく優しかったよね
言ってたじゃないか
僕の愛にやみつきだって
抱き合っていれば
愛の強さを感じられるのに
一度離れてしまえば
君は二度と戻らない
僕を騙して 捨ててしまうんだ

Karma Karma Karma Karma Karma Chameleon
You come and go
You come and go
Loving would be easy if your colors were like my dream
Red gold and green
Red gold and green
カーマ・カーマ・カーマ・カーマ
カーマ・カメレオン
君は気の向くままに
行ったり来たりを繰り返す
君の色が僕の夢のようだったなら
愛することも容易いだろうに
赤 金 それに緑
赤 金 それに緑

Every day is like a survival
You're my lover not my rival
Every day is like a survival
You're my lover not my rival
毎日がまるで 生存をかけた闘争
君は僕の恋人であって 敵じゃない
毎日がまるで 生存をかけた闘争
君は僕の恋人であって 敵じゃない

I'm a man without conviction
I'm a man who doesn't know
How to sell a contradiction
You come and go
You come and go
僕は信念を持たない男
僕は説得の仕方も知らない男
君は気の向くままに
行ったり来たりを繰り返す

Karma Karma Karma Karma Karma Chameleon
You come and go
You come and go
Loving would be easy if your colors were like my dream
Red gold and green
Red gold and green
カーマ・カーマ・カーマ・カーマ
カーマ・カメレオン
君は気の向くままに
行ったり来たりを繰り返す
君の色が僕の夢のようだったなら
愛することも容易いだろうに
赤 金 それに緑
赤 金 それに緑
Categories:

0 comments:

コメントを投稿