20140326

【和訳】Hunter Hayes - Light Me Up

(アルバム"Hunter hayes"より)

*to light up = 光で照らす、笑う
******

I was a ferris wheel
in an empty field
where nobody goes
誰も近付かない
がらんとした広野の真ん中にいた
僕はフェリスの輪だった

Had all the curtains drawn
sitting all alone
feeling like a ghost
全ての幕を引き
亡霊になったような気分で
一人きり 待っていた

I was a broke down heartbreak
badly in need
of a little of love's electricity
傷心に打ちのめされて
心の底から求めていた
僅かな愛の電撃

A busted carnival ride
in the middle of the night
then you flipped the switch
You turned on the show
真夜中の遊園地
壊れて動かない乗り物
君がスイッチを入れて
開演の号令をかけた

You light me up
like the fireworks flying on the 4th of July
You light me up
like the sunshine blazing in the summertime
Oh, everytime
You light me up
君は僕を照らす光
独立記念日の夜空に飛び交う花火のように
君は僕を照らす光
夏の日に照りつける陽光のように
ああ いつだって
君は僕に光を注いでくれる

You were the missing piece
to my broken dreams
You're bringing me back to life
君は僕の壊れた夢に欠けていた欠片
僕にもう一度 命を吹き込もうとしてる

You look like a movie star
just the way you are
makes me burn inside
着飾っているわけでもないのに
映画スターみたいに見える君が
僕の胸を焦がす

Yeah, it's dynamite
finally finding a match
Baby, when you look at me like that
それはダイナマイト
やっとマッチが見つかりそうだよ
ベイビー だって
君にそんな眼差しを向けられる度

You light me up
like the fireworks flying on the 4th of July
You light me up
like the sunshine blazing in the summertime
Oh, everytime
You light me up
Baby, you light me up
Oh, you light me up
思わず笑みが零れてしまうよ
独立記念日の夜空に飛び交う花火のように
君は僕を照らす光
夏の日に照りつける陽光のように
ああ いつだって
君は僕に光を注いでくれる

Like New York City
on New Year's Eve
You light me up
All the dark days left when you came to me
大晦日のニューヨーク市街のように
君は僕を照らす光
君が迎えに来てくれたおかげで
暗闇の日々は全て消え去った

You light me up
like the fireworks flying on the 4th of July
You light me up
like the sunshine blazing in the summertime
Oh, everytime
You light me up
君は僕を照らす光
独立記念日の夜空に飛び交う花火のように
君は僕を照らす光
夏の日に照りつける陽光のように
ああ いつだって
君は僕に光を注いでくれる
Categories:

0 comments:

コメントを投稿