20140312

【和訳】McFly - Love Is Easy

PVがめちゃくちゃカワイイ…。McFlyの歴史が全部詰まってる。ジャングルの王様になって鼻くそをほじるダギーが最高にカワイイ。



Today
I'm laughing the clouds away
I hear what the flowers say
And drink every drop of rain
今日
曇り空を笑い飛ばして
花たちの言葉を聞きながら
一滴残らず雨を飲み干す

And I see
Places that I have been
In ways that I've never seen
My side of the grass is green
そうすると
これまでに見てきたはずの景色が
全く新しい景色に見えてくる
自分の庭の芝が青く思える

Ooh I can't believe that it's so simple
It feels so natural to me
こんなに単純だなんて 信じられないよ
当たり前のことのように思える

If this is love
Then love is easy
It's the easiest thing to do
If this is love
Then love completes me
Cause it feels like I've been missing you
A simple equation
With no complications
To leave you confused
If this is love, love, love
Hmm it's the easiest thing to do
これが愛なら
愛って簡単だね
世界一簡単だよ
これが愛なら
僕を満たすのは愛だ
だってまるで 今までずっと
君に焦がれてきたような気がする
ちっとも難しくなんかない
単純な一元一次方程式に
混乱してしまうけれど
これが愛なら これが愛なら
愛って世界一簡単な問題だよね

Feel the way that I do?
Do I turn your grey skies blue?
And make dirty streets look new?
君も同じ気持ちでいるのかな?
君の灰色の空を 青色に変えられるかな?
薄汚れた街角も 綺麗に見えたりしてね?

Hmm and the birds sing
Tweeheeheeheeheeheeheet
Tweedleedeedeedee
Now I know exactly what they mean
鳥たちが歌ってるよ
― ピヨピヨ ピヨピヨ ピヨピヨ
何て歌ってるのか 今ならはっきり分かるよ

Ooh I can't believe that it's so simple
It feels so natural to me
こんなに単純だなんて 信じられないよ
当たり前のことのように思える

If this is love
Then love is easy
It's the easiest thing to do
If this is love
Then love completes me
Cause it feels like I've been missing you
A simple equation
With no complications
To leave you confused
If this is love, love, love
Hmm it's the easiest thing to do
これが愛なら
愛って簡単だね
世界一簡単だよ
これが愛なら
僕を満たすのは愛だ
だってまるで 今までずっと
君に焦がれてきたような気がする
ちっとも難しくなんかない
単純な一元一次方程式に
混乱してしまうけれど
これが愛なら これが愛なら
愛って世界一簡単な問題だよね

(What is it you want, Mary?
What do you want?
You want the moon?
Just say the word and I'll
Throw a lasso around it and
Pull it down. Hey. That's a
Pretty good idea. I'll give
You the moon, Mary.)
(メアリー 何が欲しい?
何がお望み?
月が欲しい?
それならそう言ってくれたら
投げ縄をかけて
空から引きずり下ろしてあげる
ねえ 良い考えだよね?
君に月をあげるよ メアリー)

If this is love
Then love is easy
It's the easiest thing to do
If this is love
Then love completes me
Cause it feels like I've been missing you
A simple equation
With no complications
To leave you confused
If this is love, love, love
Hmm it's the easiest thing to do
これが愛なら
愛って簡単だね
世界一簡単だよ
これが愛なら
僕を満たすのは愛だ
だってまるで 今までずっと
君に焦がれてきたような気がする
ちっとも難しくなんかない
単純な一元一次方程式に
混乱してしまうけれど
これが愛なら これが愛なら
愛って世界一簡単な問題だよね
Categories:

0 comments:

コメントを投稿