20140329

【和訳】MGMT - The Youth

(アルバム"Oracular Spectacular"より)



This is the call of arms
To live and love
And sleep together
We could flood the streets with love
Or light or heat whatever
Lock the parents out
Cut a rug twist and shout
Wave your hands make it rain
The stars will rise again
それは軍事召集
共に生き 愛し
寄り添い眠ろう
愛か 光か 熱波を
街中に溢れさせるのもいい
親たちを締め出して
めちゃくちゃやって
騒ぎ放題
両手を振って
雨を呼ぼう
星が再び昇る

The youth is starting to change
Are you?
Starting to change
Are you together?
その若さが変容しつつある
君も変わろうとしているの?
君は?
まだ僕らは一緒にいるのかな?

In a couple of years
Tides have turned from booze to tears
And in spite of the weather
We can learn to make it together
あと2、3年もすれば
流れは狂騒から涙に変わり
そして天候に関わらず
僕らは共に 何かを成し遂げられる

The youth is starting to change
Are you?
Starting to change
Are you together?
その若さが変容しつつある
君も変わろうとしているの?
君は?
まだ僕らは一緒にいるのかな?
Categories:

0 comments:

コメントを投稿