20140317

【和訳】Plain White T's - Body Parts

(アルバム"The Wonders of The Younger"より)

My heart was talking to my head
Said "I've loved once. I'll never love again."
And my head at this replied
"I'll miss her too. She was easy on the eyes."
心が頭に語りかけていた
「一度は愛した。二度と愛さない」
頭がこれに答えた
「僕も彼女が恋しいよ。魅力的な子だったものね」

And now all they do is look around for you
And every night with their lids closed tight
They're lost in dreams, but they'll awake and see
You lying next to me
そして今ではどちらも君を探している
どちらも毎晩 まぶたを固く閉じて
夢に夢中になるけれど
目を覚ました時に見つけるのは
僕の隣に横たわる君の身体

My feet could feel it in their soles
We've gone too far, and we'll never make it home
And these hands, they felt the same
They held her once but they let her slip away
僕の脚は彼らの意思で動いている
あまりに遠くへ来てしまった
もう家へは帰れない
そしてこの手も全く同じ状態
一度は彼女を抱きしめたこの両手が
彼女を逃がしてしまった

And now all I do is look around for you
And every night with my eyes closed tight
I'm lost in dreams, but I'll awake and see
You lying next to me
今ではいつも君を探してしまう
毎晩しっかり目を閉じて
夢に夢中になるけれど
目を覚ました時に見つけるのは
僕の隣に横たわる君の身体

If there's one thing I've learned, it's how easy the tables turn
And if there's one thing I know, it's the fine art of letting go
ひとつだけ学んだことがあるとすれば
それは形勢逆転がとても容易いものだということ
ひとつだけ分かることがあるとすれば
忘却は素晴らしい芸術行為だということ

My heart was talking to my head
Said "I've loved once. I'll never love again."
心が頭に話しかける
「一度は愛した。二度と愛さない」

And now all I do is look around for you
And every night with my eyes closed tight
I'm lost in dreams but I'll awake and see
You lying next to me
今ではいつも君を探してしまう
毎晩しっかり目を閉じて
夢に夢中になるけれど
目を覚ました時に見つけるのは
僕の隣に横たわる君の身体
Categories:

0 comments:

コメントを投稿