20140326

【和訳】Rob Thomas - Ever The Same

(アルバム"Something To Be..."より)

We were drawn from the weeds
We were brave like soldiers
Falling down under the pale moon light
You were holding to me
Like a someone broken
And I couldn’t tell you
But I’m telling you now
蔦に飲まれても
僕らは兵士のように
勇敢に立ち向かった
青白い月光の袂へ落ちていきながら
負傷兵を抱えるように
君が僕に腕を回した
あの時 伝えられなかったことを
今 君に打ち明けるよ

Just let me hold you
While you’re falling apart
Just let me hold you
And we’ll be both fall down
胸が張り裂けてしまいそうな時は
僕が君を抱きしめるよ
抱きしめさせて
二人で落ちていこう

Fall on me, tell me
Everything you want me to be
Forever with you, forever in me
Forever the same
僕に身を委ねて
どうしてほしいか 何だって言って
永遠に君と共に 永遠に胸の中に
いつまでも変わらずに

We would stand in the wind
We were free like water flowing down
Under the warmth of the sun
Now it’s cold and we’re scared
And we’ve both been shaken
Yeah look at us man
This doesn’t need to be the end
向かい風に曝されていたとしても
流れ落ちる水のように
僕らは自由だった
温かい陽光を浴びていた
今はとても寒くて
僕らは怯えている
二人して震えている
僕らを見てくれよ
こんな日々が永遠に終わらなくたっていい

Fall on me, tell me
Everything you want me to be
Forever with you, forever in me
Forever the same
僕に身を任せて
どうしてほしいか 何だって言って
永遠に君と共に 永遠に胸の中に
いつまでも変わらずに
僕を呼んで
君のところへ飛んでいくから
君も僕のそばに来てくれるね
永遠に君の存在が
永遠に心の中に
いつまでも変わらずに

You may need me there
To carry all your weight
But you’re no burden I assure
You tide me over
With a warmth I’ll not forget
But I can only give you love
僕に重みをすべて抱えてほしいと
君は思うかもしれない
でも君は僕にとって
重荷なんかじゃないんだ
僕をやさしく包み込んだのは
忘れられない君の温もり
なのに僕が君にあげられるものは
愛だけ

Fall on me, tell me
Everything you want me to be
Forever with you, forever in me
Forever the same
僕に身を任せて
どうしてほしいか 何だって言って
永遠に君と共に 永遠に胸の中に
いつまでも変わらずに

Forever in you, forever in me
Forever the same
永遠に君の中に
永遠に僕の中に
いつまでも変わることなく
Categories:

0 comments:

コメントを投稿