20140326

【和訳】Rob Thomas - I Am An Illusion

(アルバム"Something To Be..."より)

Take this confusion
Running round my head
Take back my unkind words
Lay that weight on me instead
I’m the place where everything turns sour
Where you gonna run to now
頭の中を駆け巡る
この混沌を 取り出して
僕が放った冷たい言葉を 取り返して
代わりに僕に その重さをかけて
僕のいるこの場所では 全てが腐っていく
君が逃げ込もうとしているのは そんな場所

Wrong step
We got off track
We need someone to help us get back now
Worn thin
Awful state I was in
I believe I was losing me
Now I’m found
I am found
たった一歩の過ちで
僕らは道を踏み外した
誰か 僕らを連れ戻してくれないか
やつれきって
酷い状態だった僕は
自分自身すら見失いかけていた
ようやく今 僕を見つけてくれたね
僕は見つけてもらえたよね

But I’m not real anymore
I am an illusion
でも僕はもう本物ではない
今の僕は幻影

I am the damage
I am the relief
Sometimes I’m people
I never hoped that I would be
If I take in whatever they turn out
What that gonna make me now
Don’t you understand
僕は損傷
僕は安堵
ときどき人間になる
こんなことを望んだわけじゃない
差し出されるものを何もかも受け取ったら
僕は何に姿を変えるだろう
理解できるかい

Wrong step
We got off track
We need someone to help us get back now
Worn thin
Awful state I was in
I believe I was losing me
Now I’m found
I am found
たった一歩の過ちで
僕らは道を踏み外した
誰か 僕らを連れ戻してくれないか
やつれきって
酷い状態だった僕は
自分自身すら見失いかけていた
ようやく今 僕を見つけてくれたね
僕は見つけてもらえたよね

But I’m not real anymore
I am an illusion
でも僕はもう本物ではない
今の僕は幻影
Categories:

0 comments:

コメントを投稿