20140326

【和訳】Rob Thomas - Fallin' To Pieces

(アルバム"Something To Be..."より)

Pray you don’t lose your place
Dead of night underway
All your days pass you by
Sun will rise on your lonely
Lonely nights
君が立場を失わないようにと
祈っているよ
深みを増す夜の闇
昼は君の元を去り
太陽が昇る空は
君の孤独な 孤独な夜

Pray you sleep tonight
Just a little
When you everything
Starts falling to pieces
君が今夜 少しでも眠れるようにと
祈っているよ
もしも全てが粉々に
砕け始めているのなら

Take my hand
Fall in place
Soul inside
It shows in every line
That’s on your face
僕の手を取って
逃げておいでよ
身体の内側にある魂が
君のあらゆる表情に
映し出されている

Stay with me tonight
Stay I’m gonna need you when
Every little thing
Starts falling to pieces
今夜は僕と過ごそう
ここにいて
君が必要なんだ
どんな些細な物事さえも
砕け始めている

Ya been around town
Take it down now
Why is the ones you love
That makes it all so hard on me
Then you let it all behind
And in the back of your mind
You feel my love shine
You think you might be saved
ずっと街へ出かけていたなら
少し休むといいよ
どうして君が愛する人々は
君を苦しめるのかな
みんな忘れてごらん
そしたら君の頭には
僕の輝く愛が思い浮かんで
救いはあると気付けるだろう

Tell me you want someone beside you
Tell me that you want to see this through
Tell me all the times I’ve been loving you
Oh you love me too
誰かにそばにいてほしいと言って
苦しみの先を知りたいと言って
僕が君を愛し続けてきた間
君も僕を愛してきたと言って
Categories:

0 comments:

コメントを投稿