20140430

【和訳】Paolo Nutini - Let Me Down Easy

(アルバム"Caustic Love"より)

※5/9 修正済み

コーラスとしてサンプリングされてるのはBettye LavetteのLet Me Down Easy。

******

Let me down easy
Though your love for me is gone
Let me down easy
Since you feel to stay is wrong
がっかりさせないでちょうだい
わたしへの愛が消えたのなら
がっかりさせないでちょうだい
ここにいるのは間違いだと思うなら

We are broken by others
But we mend ourselves
We take comfort in strangers
But I don't think it helps
If every fool wore a crown
I would be a king and not a clown
Cause love can be
Closer than our hands and our feet
人は他人の手によって傷つけられる
けれど人は自分の力で立ち直る
見知らぬ誰かに慰めを求めても
助けになるとは思えない
愚か者が皆 王冠を被っていたとしたら
僕は王様であって 道化師じゃない
だって愛は
この手足よりも
近くにあるものかもしれないから

But it's lost on me
It's lost on me
けれど 僕には
僕には理解できない

Let me down easy
Though your love for me is gone
Let me down easy
Since you feel to stay is wrong
がっかりさせないでちょうだい
わたしへの愛が消えたのなら
がっかりさせないでちょうだい
ここにいるのは間違いだと思うなら

There was no sweeter fruit than this
With no taste of bitterness
It was so fresh and sweet before
But I can't taste it anymore
これほど甘い果実は初めてだった
渋味の欠片も感じさせない
前は新鮮で甘かったけれど
今では失われた その味わい

I was like a man with no cares
I had everything but lost it
But it's lost, lost on me
僕には悩みなんてなかった
全てを手にしていた
けれどその全てを失ってしまった
僕には理解できなかった

Let me down easy
Though your love for me is gone
Let me down easy
Since you feel to stay is wrong
がっかりさせないでちょうだい
わたしへの愛が消えたのなら
がっかりさせないでちょうだい
ここにいるのは間違いだと思うなら

On a better day
we'd be waiting on our corner
Selling dreams of redemption
But this time you've gone your way
So I'll go mine
Out of sight, out of love, out of time
遠い未来のいつの日か
二人で街角に立ち
救出という夢を売ろう
けれど今回は 君は君の道を進んだ
だから僕は僕の道を行くよ
視野を失い
愛を失い
時の流れを見失い

Let me down easy
Though your love for me is gone
Let me down easy
Since you feel to stay is wrong
がっかりさせないでちょうだい
わたしへの愛が消えたのなら
がっかりさせないでちょうだい
ここにいるのは間違いだと思うなら

Categories:

0 comments:

コメントを投稿