20140504

【和訳】Billy Joel - Honesty

(アルバム"52nd Streets"より)



If you search for tenderness
It isn't hard to find
You can have the love you need to live
But if you look for truthfulness
You might just as well be blind
It always seems to be so hard to give
優しさを探してるなら
見つけるのはそう難しくはない
愛は手に入る
生きてさえいればいい
けれど率直な真実を探してるなら
盲目になっているも同然
与えるのは難しい事のように思える

Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you
誠実とは寂しい言葉だね
世の中の誰もが公正さを欠いている
誠実な言葉は なかなか耳にできない
そしてそれこそが
僕が君に求める ほとんど全てのもの

I can always find someone
To say they sympathize
If I wear my heart out on my sleeve
But I don't want some pretty face
To tell me pretty lies
All I want is someone to believe
同情するよと言ってくれる人なら
いつでも見つかる
辛ければ辛い顔をしておくだけ
けれど可愛い顔をした誰かに
可愛い嘘をつかれたくはない
僕の望みは 信じられる誰か

Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you
誠実とは寂しい言葉だね
世の中の誰もが公正さを欠いている
誠実な言葉は なかなか耳にできない
そしてそれこそが
僕が君に求める ほとんど全てのもの

I can find a lover
I can find a friend
I can have security
Until the bitter end
Anyone can comfort me
With promises again
I know, I know
恋人は見つかる
友達は見つかる
安全は見つかる
けれどいつかは 悲しい結末に消える
誰か もう一度
誓いの言葉で 僕を安心させて

When I'm deep inside of me
Don't be too concerned
I won't ask for nothin' while I'm gone
But when I want sincerity
Tell me where else can I turn
Cause you're the one that I depend upon
僕が心の闇に深く潜り込んでも
あまり心配はしないで
傍に居られない時にも
大した事は望まない
けれど僕が素直な心を求める時には
他に行く当てはない
僕が信頼を置く相手は君だから

Honesty is such a lonely word
Everyone is so untrue
Honesty is hardly ever heard
And mostly what I need from you
誠実とは寂しい言葉だね
世の中の誰もが公正さを欠いている
誠実な言葉は なかなか耳にできない
そしてそれこそが
僕が君に求める ほとんど全てのもの

0 comments:

コメントを投稿