20140504

【和訳】Billy Joel - You May Be Right

(アルバム"Glass Houses"より)



Friday night I crashed your party
Saturday I said I'm sorry
Sunday came and trashed me out again
I was only having fun
Wasn't hurting anyone
And we all enjoyed the weekend for a change
金曜の夜
君のパーティーをぶち壊して
土曜日
君に謝りに行った
日曜日がやって来て
またしても僕をクズ扱い
ただ楽しんでただけで
誰かを傷つけたわけでもない
気分転換に週末を楽しんだだけ

I've been stranded in the combat zone
I walked through Bedford Stuy alone
Even rode my motorcycle in the rain
And you told me not to drive
But I made it home alive
So you said that only proves that I'm insane
作戦地帯で座礁してた
ベッドスタイを孤独に歩き渡り
雨の中 バイクで走ったこともあった
運転はよせ
君はそう言ったけれど
僕は無事に家に帰り着いた
そんな僕に対して君は
イカれた人間の証拠だと言ったね

You may be right
I may be crazy
But it just may be a lunatic you're looking for
Turn out the light
Don't try to save me
You may be wrong for all I know
But you may be right
君が正しいのかもね
僕はおかしいのかも
だけどこの変人こそ
君が探してる誰かかもしれないよ
明かりを消して
僕を救おうとしないで
君は間違ってるかもしれないと
分かってはいるけど
やっぱり君は正しいのかもしれない

Remember how I found you there
Alone in your electric chair
I told you dirty jokes until you smiled
You were lonely for a man
I said "Take me as I am"
'Cause you might enjoy some madness for awhile
思い出してみて
僕が初めて君を見つけた時のこと
君は一人 電気椅子に座ってた
僕はそんな君が笑うまで
下品なジョークを飛ばしたね
君は一人の男を待っていたんだ
だから僕はこう言った
「ありのままの僕を受け入れて」
そうすればしばらくの間
異常事態を楽しめるかもしれない

Now think of all the years you tried to
Find someone to satisfy you
I might be as crazy as you say
If I'm crazy then it's true
That it's all because of you
And you wouldn't want me any other way
君は何年もの月日を費やして
満足させてくれる相手を探してた
君の言う通り 僕はおかしいのかもね
僕がおかしいって言うなら
僕をこんな風にしたのは
君だってことも事実だ
こんな僕じゃなければ
君だって 僕を好きにはならなかった

You may be right
I may be crazy
But it just may be a lunatic you're looking for
Turn out the light
Don't try to save me
You may be wrong for all I know
But you may be right
君が正しいのかもね
僕はおかしいのかも
だけどこの変人こそ
君が探してる誰かかもしれないよ
明かりを消して
僕を救おうとしないで
君は間違ってるかもしれないと
分かってはいるけど
やっぱり君は正しいのかもしれない

0 comments:

コメントを投稿