20140526

【和訳】The Vamps - Another World

(アルバム"Meet The Vamps"より)

People like to talk
But I can't understand a word
They threw us to the wolves
But I can't say I'm stronger now
My back's against the wall
I'm drifting door to door
No I can't rest
世間は噂話が好き
だけど僕には一言も理解できない
世間は僕らを狼の前に放り出した
だけど僕には
前より強い自分になったとは思えない
窮地に陥って
ドアからドアへ渡り歩く
ちっとも休めない

We just lay awake
But tell me now is that just one big
Stupid mistake
Cause I can't get you off my mind
I'm drifting day to day
I just lay awake
No I can't sleep
冴えた目で 横になる
だけど 教えて
あれは本当に 単なる
大きな 愚かな過ちだったんだろうか
だって君が頭から離れない
来る日も来る日も さ迷い歩いて
冴えた頭で 横になっても
ちっとも眠れない

I close my eyes
And you are here
With me tonight
目を閉じると
君がここにいる
今夜 僕と一緒に

In another world
Oh I know, I know, I know that
You would be my girl
And nothing would tear us apart
Another universe
The stars would light the way for just the two of us
And nothing would tear us apart
どこか別の世界でなら
君を僕の恋人と呼べた
何かに引き裂かれることもなかった
どこか別の銀河でなら
二人きりになれる場所まで
星たちに導いてもらえた
何かに引き裂かれることもなかった

A special place in time
I'll put it in a bottle
I'd go back there in my mind
I'm up above the clouds 'til I come
Crashing back to earth
Cause I know this can't work
Cause when it hurts
特別な場所と時間
瓶に詰めて 取っておこう
頭の中でなら あの時に戻れる
上の空でいられるのも
地上に叩き落とされるまでの話
そんなの意味ないって 分かってる
だって 本当に切なくなった時には

I close my eyes
And you are here
With me tonight
Tonight
目を閉じてみる
そうすると 君がここにいる
今夜 僕と一緒に
今夜

In another world
Oh I know, I know, I know that
You would be my girl
And nothing would tear us apart
Another universe
The stars would light the way for just the two of us
And nothing would tear us apart
どこか別の世界でなら
君を僕の恋人と呼べた
何かに引き裂かれることもなかった
どこか別の銀河でなら
二人きりになれる場所まで
星たちに導いてもらえた
何かに引き裂かれることもなかった

People like to talk
But I can't understand a word
They threw us to the wolves
世間は噂話が好き
だけど僕には一言も理解できない
世間は僕らを狼の前に放り出した
Categories:

0 comments:

コメントを投稿