20140526

【和訳】The Vamps - Oh Cecilia (Breaking My Heart)

(アルバム"Meet The Vamps"より)

原曲は言わずもがな、サイモン&ガーファンクルのセシリア。



Cecilia, you’re breaking my heart
You’re shaking my confidence daily
セシリア
僕の心を切なくしめつける君
日毎に僕の自信を揺らがす君

Put your hands up
You’re surrounded
The whole love thing
I *clowned it
Then who’s the *joker?
I guess I’m it
‘Cause I let it right go when I found it
手を挙げて
君は素敵なものに 取り囲まれてる
そんな状況で バカな真似をした僕
ジョーカーは誰?
たぶん 僕だね
だってやっと見つけた幸せを
その途端に放り出したんだから

Time has never been my best suit
Now I’ve got everything except you
You moved out of my heart, still got the bruise
I’d give it all back to be next to you
時間は最高の手札を揃えてくれない
僕は全てを手に入れた
君以外の全てを
君はこの心から出ていったのに
痣だけは今も残ってる
手に入れた全てを 返してもいいよ
君の隣にいられるなら

I turn my radio up and it’s just my luck
Why-y-y-y-y-y-eh me?
I turn my TV on, it’s the same old song
Why are you following me?
It’s like a ‘missing you’ sign
Is written on my face
Why-y-y-y-y-y-eh?
It’s like everybody knows
Cause everywhere I go
The whole world is singing to me
ラジオをつける
あーあ ホントに運がない
何で僕なの?
テレビをつける
また似たような曲が流れてる
何で追いかけて来るの?
「君が恋しい」って看板を
顔にぶら下げてる気分だよ
ねえ どうして?
世界中の人にバレてる気分
だってどこへ行っても
世界中に歌いかけられてる気分

Cecilia, you’re breaking my heart
You’re shaking my confidence daily
Oh Cecilia, I’m down on my knees
I’m begging you please to come home
セシリア
僕の心を切なくしめつける君
日毎に僕の自信を揺らがす君
ああ セシリア
跪いて お願いするよ
どうか お願い
家に帰って来て

I had the girl of my dreams
And now she’s all gone
Thought that we could last forever
I was all wrong
Said the talking was cheap and now I'm flat broke
She don’t even wanna see my face anymore
She don’t wanna say
Where she's gone away
But she’s on replay
In my, in my brain
I’ll do what it takes
Any time and place
We can turn a breakup into an outbreak
夢見てたような女の子に出会って
彼女は今 もうここにいない
永遠に続くと思ってたのに
僕が間違ってたんだね
口で言うのは簡単だったけど
一文無しになった今
あの子はもう顔も見たくないってさ
どこにいるのかも
教える気はないんだってさ
なのに彼女の顔が今も
脳みその中に 何度も甦ってくる
何を犠牲にしてもいい
いつでも どこでもいい
別れを始まりに変えられない?

I turn my radio up and it’s just my luck
Why-y-y-y-y-y-eh me?
I turn my TV on it’s the same old song
Why are you following me?
It’s like a ‘missing you’ sign
Is written on my face
Why-y-y-y-y-y-eh?
It’s like everybody knows
‘Cause everywhere I go
The whole world is singing to me
ラジオをつける
あーあ ホントに運がない
何で僕なの?
テレビをつける
また似たような曲が流れてる
何で追いかけて来るの?
「君が恋しい」って看板を
顔にぶら下げてる気分だよ
ねえ どうして?
世界中の人にバレてる気分
だってどこへ行っても
世界中に歌いかけられてる気分

Cecilia, you’re breaking my heart
You’re shaking my confidence daily
Oh Cecilia, I’m down on my knees
I’m begging you please to come home
セシリア
僕の心を切なくしめつける君
日毎に僕の自信を揺らがす君
ああ セシリア
跪いて お願いするよ
どうか お願い
家に帰って来て

Although we’re many miles apart but I still feel her
There’ll never be another one like my Cecilia
Oh where, oh where could she be?
Does she still care about me?
When will she finally come back to, come back to me?
何マイルも離れてるのに
まだ彼女の存在を感じる
セシリアみたいな子は 他にはいない
ああ どこにいるの?
あの子はどこにいるんだろう?
まだ僕を気にかけてくれてる?
いつになったら観念して
僕の所に帰ってきてくれるの?

Cecilia, you’re breaking my heart
You’re shaking my confidence daily
Oh Cecilia, I’m down on my knees
I’m begging you please to come home
セシリア
僕の心を切なくしめつける君
日毎に僕の自信を揺らがす君
ああ セシリア
跪いて お願いするよ
どうか お願い
家に帰って来て

0 comments:

コメントを投稿