20140526

【和訳】The Vamps - High Hopes

(アルバム"Meet The Vamps"より)

作曲に(ハリー以外の)マクフライが関わったということで、曲調は最近のマクフライっぽいし、ウクレレからフルバンドに移る構成も明らかにトムが好きそうな感じ。
******

Well I met you yesterday
You took my breath away
And I kinda like the way
That you're so damn unpredictable
昨日出会ったばかりの僕たち
息を飲むほどの驚きをくれた君
それにね 気に入ったんだよ
何て言うか 君の
すごく予想外な登場の仕方

And that was just history
It turned into you and me
It happened so easily
Like I'm living some kind of miracle
あれはもう過去の話で
今じゃ 僕と君の話にまで至ってる
すごく簡単に事が進んだ
まるで奇跡か何かみたいに

The world keeps spinning
It won't stop
It's just beginning
世界は回り続ける
止まることなんてないんだ
僕らはまだ 始まったばかり

Cause I got high hopes
High hopes, high hopes
For me and you
And when we grow old
I'll say I told you so
Cause I got high hopes
だって僕は 大志を抱いてる
大きな望みを抱いてる
僕と君の未来に 望みを持ってる
いつか年を取った時に
「だから言っただろ」って
言わせてほしい
だって僕は大志を抱いてる

I can move in with you
And we could get married too
Go on our honeymoon
Maybe we should finish this coffee first
一緒に暮らしたっていいし
そうなったら 結婚ってどうかな?
それから ハネムーンに行くんだ
だけどそんな話よりまずは
このコーヒーを飲み干す所からだね

It might sound a little weird
It's like I've known you for years
So every word you hear
Might just sound a little over-rehearsed
変な話に聞こえるだろうけど
何年も前から 君を知ってた気がする
だからどんな言葉をかけたって
耳慣れて聞こえるかもしれないね

The world keeps spinning
It won't stop
It's just beginning
世界は回り続ける
止まることなんてないんだ
僕らはまだ 始まったばかり

Cause I got high hopes
High hopes, high hopes
For me and you
And when we grow old
I'll say I told you so
Cause I got high hopes
だって僕は 大志を抱いてる
大きな望みを抱いてる
僕と君の未来に 望みを持ってる
いつか年を取った時に
「だから言っただろ」って
言わせてほしい
だって僕は大志を抱いてる

Categories:

0 comments:

コメントを投稿