20141019

【和訳】R5 - Things Are Looking Up

(EP"Heart Made Up On You"より)

*Things are looking up
状況が上向きつつあること。 記事では「上手くいきそう」と訳した。

*Rollie
ロレックスのこと。手巻きタバコのスラングでもある。

*sunshine
日の光。記事ではrain checkに合わせて「晴天」と意訳。
******

You were a business, I was a start up
You were like high speed, I was on dial up
I needed caffeine, you were a Starbucks
A Starbucks
(A double-shot)
君は大企業
僕は振興事業
君はハイスピード
僕はダイアルアップ
僕にはカフェインが必要で
君はスターバックスだった
(ダブルショット)

You were a record, I was a remix
You were the *sunshine, I was a rain check
You needed time but you were my Rolex
My Rolex
(My Rollie)
君はレコード盤
僕はリミックス
君は晴天
僕は雨天順延券
君には時間が必要でも
君は僕のロレックスだった
(僕のローリー)

I couldn't get it right
'Til you opened up my eyes
You turn my whole world upside down
君に目を覚ましてもらって初めて
ちゃんと考えられるようになった
君が僕の世界をひっくり返す

Things are lookin' up
Things are lookin' up
I couldn't find a star in the sky
But now that I found us
Things are lookin' up
Even when I'm down
Had about enough
Lookin' at the ground
I couldn't find a star in the sky
But now that I found us
Things are lookin' up
上手くいきそうな予感
空に星は見つからなかった
でも ほら 僕らを見つけたよ
上手くいきそうな予感
落ち込んではいるけど
もういい加減 うんざりだ
地面を見つめっぱなしで
空の星は見つけられなかった
でも 僕らを見つけた今では
上手くいきそうな気がするよ

You were a diamond, I was a coal mine
You were a free-way, I was a stop sign
I was a pay check, you're like a gold mine, a gold mine
(money, money)
君はダイアモンド
僕は鉱山
君は高速道路
僕は止まれの標識
僕は支払い伝票
君はまるで金脈
(金だ、金だ)

I couldn't get it right
'Til you opened up my eyes
You turn my whole world upside down
君に目を覚ましてもらって初めて
ちゃんと考えられるようになった
君が僕の世界をひっくり返す

Things are lookin' up
Things are lookin' up
I couldn't find a star in the sky
But now that I found us
Things are lookin' up
Even when I'm down
Had about enough
Lookin' at the ground
I couldn't find a star in the sky
But now that I found us
Things are lookin' up
上手くいきそうな予感
空に星は見つからなかった
でも ほら 僕らを見つけたよ
上手くいきそうな予感
落ち込んではいるけど
もういい加減 うんざりだ
地面を見つめっぱなしで
空の星は見つけられなかった
でも 僕らを見つけた今では
上手くいきそうな気がするよ

I've been up and I've been down
Girl you make my world go 'round
There's nothin' like the high I found
Things are lookin' up
Things are lookin' up
良いこともあれば 悪いこともあった
僕の世界を回すのは君だよ
こんな高まりは他にはない
上手くいきそうな予感
上手くいきそうな気がするよ

Things are lookin' up
Things are lookin' up
I couldn't find a star in the sky
But now that I found us
Things are lookin' up
Even when I'm down
Had about enough
Lookin' at the ground
I couldn't find a star in the sky
But now that I found us
Things are lookin' up
上手くいきそうな予感
空に星は見つからなかった
でも ほら 僕らを見つけたよ
上手くいきそうな予感
落ち込んではいるけど
もういい加減 うんざりだ
地面を見つめっぱなしで
空の星は見つけられなかった
でも 僕らを見つけた今では
上手くいきそうな気がするよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿