20141220

【和訳】Bridgit Mendler - Hold On For Dear Love

(アルバム"Hello My Name Is Bridgit Mendler"より)

I've been starring at the ceilin'
Watchin' the fan swirl around around and round
'Cause I can't hear my breathing
The words we said are still so loud loud loud
天井を見つめて
天井扇が回るのを眺めてる
ぐるぐる ぐるぐる ぐるぐる
だって自分の吐息も聞こえないくらい
二人が口にした言葉が
今も大きく響いてる

We've been *drifting off so far
That I don't even know where we are
Before we jump
Before we leave
And all is lost for you and me, yeah
大きく航路を外れて
二人の現在地すら分からない
起き上がってもいないのに
出発してもいないのに
あなたとわたしの全てが
むだになってしまった

If we're not stupid
We'll both hold on for dear love
Fight our way through this
It's not worth just givin' up
Cause I've got some fire left in me
And I don't see us endin' this way
If we're not stupid
We'll both hold on for dear love, love
わたしたちは愚か者じゃないわ
だから一緒に 愛にすがりつくのよ
何とか困難を潜り抜けるのよ
ただ諦めるだけじゃもったいない
だってわたしの心にはまだ 火が灯ってる
二人がこんな風に終わってしまうなんて
そんなはずはないわ
わたしたちは愚か者じゃない
だから一緒に 愛にすがりつくのよ

I've been weighed down by the silence
All these words that don't come out
Been tempted just to write it
And say I'm sorry without a sound sound sound
沈黙に押しつぶされそう
声にならない言葉なら
文字に変えてみたらどう?
そして音もなく
「ごめんね」と告げるの

Cause we've been drifting off so far
That I don't even know where we are
But we can try
And we can speak
Before we're lost indefinitely
大きく航路を外れて
二人の現在地すら分からない
でも二人なら頑張れる
二人なら話ができる
永久に迷子になる前に

If we're not stupid
We'll both hold on for dear love
Fight our way through this
It's not worth just givin' up
Cause I've got some fire left in me
And I don't see us endin' this way
If we're not stupid
We'll both hold on for dear love, love
わたしたちは愚か者じゃないわ
だから一緒に 愛にすがりつくのよ
何とか困難を潜り抜けるのよ
ただ諦めるだけじゃもったいない
だってわたしの心にはまだ 火が灯ってる
二人がこんな風に終わってしまうなんて
そんなはずはないわ
わたしたちは愚か者じゃない
だから一緒に 愛にすがりつくのよ

I've been terribly human
Using you like a punching bag
And you've been terribly angry
Takin' out all your worst words on me
And I see what we were
And I know that we've hurt
But I know that it's worth it to fight
For all our love tonight
わたしって とんでもない人間ね
あなたをサンドバッグ代わりに使ってた
そして酷く怒ったあなたは
口汚くわたしを罵ってきた
わたしたちはそういう二人だった
わたしたちは傷ついてきた
でも頑張る価値はあると思うわ
今夜 二人の愛を取り戻すために

If we're not stupid
We'll both hold on for dear love
Fight our way through this
It's not worth just givin' up
Cause I've got some fire left in me
And I don't see us endin' this way
If we're not stupid
We'll both hold on for dear love, love
わたしたちは愚か者じゃないわ
だから一緒に 愛にすがりつくのよ
何とか困難を潜り抜けるのよ
ただ諦めるだけじゃもったいない
だってわたしの心にはまだ 火が灯ってる
二人がこんな風に終わってしまうなんて
そんなはずはないわ
わたしたちは愚か者じゃない
だから一緒に 愛にすがりつくのよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿