20150110

【和訳】Against The Current - Something You Need

(EP"Infinity"より)

That night I still remember
It was warm in the middle of summer
Your voice like a lullaby, so low, so sweet
Thought you had me but I’d never been so free
あの夜
まだ覚えてる
真夏で 暖かかった
子守唄みたいな あなたの声
すごく低くて すごく優しくて
わたしはあなたに"引っかけられた"けど
あんなに自由だと感じたことはなかった

Now you’re scared but you don’t know why
You keep running but there’s nowhere to hide
そして今 あなたは怯えてる
でもその理由は自分でも分かってない
あなたは逃げ続けてるけど
逃げ場なんか どこにもないよ

You never thought I’d ever be
Something you want, something you need
Uh, oh, we got lost in the summer heat
Now you just can’t get over me
思ってもみなかったんでしょ
まさかわたしを
欲しいと思う時が来るなんて
必要とする時が来るなんて
二人で夏の熱気に我を忘れて
そして今 あなたはわたしを忘れられない

We’ll spend the night watching movies in the dark
You’re playing bands I’ve never heard of
And I know you tend to always overthink
But tonight it’s as simple as just kiss me
暗闇で映画を見ながら夜を過ごそう
あなたはわたしが聞いたこともない
バンドの曲を聞いてて
それから 何でも考えすぎちゃう癖があって
でも今夜は
わたしにキスするのと同じくらい
単純に事を進めてね

Now you’re scared but you don’t know why
You keep running but there’s nowhere to hide
そして今 あなたは怯えてる
でもその理由は自分でも分かってない
あなたは逃げ続けてるけど
逃げ場なんか どこにもないよ

Scared to care because then you lose
Try and hide how you feel but I feel it, too
気になるのが怖いんでしょ
そうなったら負けだと思ってるんでしょ
本心を隠してもムダ
わたしも同じ気持ちを感じてるんだから

You never thought I’d ever be
Something you want, something you need
Uh, oh, we got lost in the summer heat
Now you just can’t get over me
思ってもみなかったんでしょ
まさかわたしを
欲しいと思う時が来るなんて
必要とする時が来るなんて
二人で夏の熱気に我を忘れて
そして今 あなたはわたしを引きずってる

Take all of your doubts and throw them away
We’re falling tonight tell me that you’ll stay You’ll stay
不安は全部 一思いに打ち捨てて
今夜 恋に落ちるの
泊まっていくって言ってよ
帰らないって

You never thought I’d ever be
Something you want, something you need
Uh, oh, we got lost in the summer heat
Now you just can’t get over me
思ってもみなかったんでしょ
まさかわたしを
欲しいと思う時が来るなんて
必要とする時が来るなんて
二人で夏の熱気に我を忘れて
そして今 あなたはわたしを忘れられない

1 件のコメント:

  1. The Fooo Conspiracyの97 Waysという曲の日本語訳をお願いしたいします!!!

    返信削除