20150319

【和訳】Vance Joy - From Afar

(アルバム"Dream Your Life Away"より)



You told me 'boy look the other way'
You told me 'boy bite your tongue'
Yes that's not the way
Yeah that's not the way
Ah that's not the way that friends behave
Ah that's just not the way that friends behave
Oh no, no, no
No, no, no, no
君は言ったね
「他を当たって」
君は言ったね
「余計なことは言わないで」
そうだね
そんなんじゃいけない
そんな風じゃいけない
そんなの 友人としての振る舞いじゃない
友人なのに そんな接し方をするなんて

You lined me up
Across the room
Two falling sparks
One willing fool
And I, I always knew
That I would love you from afar
君は僕を部屋の奥に待たせる
落ちる二つの火花
その気になった一人の愚か者
いつだって分かってた
君を遠くから愛することになるって

You told me 'boy look the other way'
You told me 'boy hide those hands'
But I've been living on the crumbs of your love
And I'm starving now
君は言ったね
「他を当たって」
君は言ったね
「その手は隠しておいて」
でも僕は君の愛のかけらを食って生きてきた
そろそろ空腹も限界なんだよ

And that is just the way that we remain
Ah that will be the way that we remain
Oh no no no
No no no no
僕らはそんな風なまま変わらない
きっとこれからもそんな風であり続ける

You lined me up
Across the room
Two falling sparks
One willing fool
And I, I always knew
That I would love you from afar
君は僕を部屋の奥に待たせる
落ちる二つの火花
その気になった一人の愚か者
いつだって分かってた
君を遠くから愛することになるって

It shouldn't come as a surprise
What I'm feeling, what I'm feeling now
It shouldn't come as a surprise
She got darling hazel eyes
驚くようなことでもないだろう
僕の気持ち
今の僕の気持ち
それは誰かを驚かせるようなものじゃない
彼女の美しい ヘーゼルの瞳

It shouldn't come as a surprise
What I'm feeling, what I'm feeling now
それは誰かを驚かせるようなものじゃない
僕の気持ち
今の僕の気持ち
Categories:

0 comments:

コメントを投稿