20150318

【和訳】Vance Joy - Mess is Mine

(アルバム"Dream Your Life Away"より)



Talking like we used to do
It was always me and you
Shaping up and shipping out
Check me in and check me out
昔のように話をする
いつだって僕と君は一緒だったね
襟を正して 出発する
チェックインしたらチェックアウト

Do you like walking in the rain?
When you think of love, do you think of pain?
You can tell me what you see
I will choose what I believe
雨の中での散歩は好きかい?
愛について考えるとき
痛みについて思い出すかい?
君は好きに君の考えを話せばいい
僕は僕が信じるものを選ぶから

Hold on, darling
This body is yours
This body is yours and mine
Well hold on, my darling
This mess was yours
Now your mess is mine
Your mess is mine
辛抱してね
ダーリン
この身体は君のもの
この身体は君のものであり 僕のものでもある
辛抱してね
ダーリン
この混乱は君のものだった
今 君の混乱は僕のものだ
君の混乱は 僕の混乱なんだよ

See you in the marketplace
Walking 'round at 8am
Got 2 hours before my flight
Luck be on my side tonight
市場で君に会う
午前8時の散歩道
フライトまでは あと2時間ある
今夜の僕はツイてる

You're the reason that I feel so strong
The reason that I'm hanging on
You know you gave me all the time
Or did I give you all of mine?
僕が強さを自覚できるのは君のおかげ
僕が踏ん張れるのは君のおかげ
君は僕に君の人生をくれたよね?
それとも僕が君に人生をあげたんだったっけ?

Hold on, darling
This body is yours
This body is yours and mine
Well hold on, my darling
This mess was yours
Now your mess is mine
Your mess is mine
辛抱してね
ダーリン
この身体は君のもの
この身体は君のものであり 僕のものでもある
辛抱してね
ダーリン
この混乱は君のものだった
今 君の混乱は僕のものだ
君の混乱は 僕の混乱なんだよ

Bring me to your house
And tell me "sorry for the mess"
Hey, I don't mind
You're talking in your sleep
All the time
Well, you still make sense to me
Your mess is mine
君の家に連れて行ってよ
そして言ってよ
「散らかっててごめんね」
そんなの構わないよ
君は寝言を言う
君が一晩中ずっと寝言を言っても
それでも僕は 君を分かってやれる
君の混乱は 僕の混乱だから

Your mess is mine
This body's yours and this body's mine
Your mess is mine
君の混乱は 僕の混乱
この身体は君のもので
この身体は僕のもの
君の混乱は 僕の混乱
Categories:

0 comments:

コメントを投稿