20131111

【和訳】Neon Trees - I am the DJ

(アルバム"Picture Show"より)

Every part of my memory
Lives inside a night
When you were mine
思い出の欠片の全てが
ある一晩に息づいてる
君は僕のものだった

Round and round
The feeling is beating now
Still running down
It’s playing all the time
ぐるぐる廻る感情が刻む
ビートは今も続いている
いつのときもここにある

Your song remains the same
Spinning on the airwaves
君の歌は変わらずに
今も空気を揺らしている

I am the DJ and you’re the record that I play
And when I scratch the surface
Does it still make you nervous?
I am the DJ and you’re still my favorite mistake
So when you get that feeling
Keep dancing, keep dancing
Cos I am the DJ
僕はDJ
君はレコード
その盤面に手を触れたら
またときめきを与えられるだろうか
僕はDJ
君は今も
不思議と素敵な失敗
だからその気があるなら
踊り続けて
だってDJはこの僕だから

Every beautiful melody is tuned to say
I miss you when you’re gone
美しい旋律のすべては
ある事が伝わるよう音符をなぞる
「君がいないと寂しいよ」

Sing to me
Sing to me sweetly
Before the music dies and we’re left
With fragments of a song
歌いかけて
僕に優しく歌いかけて
このままじゃ、じきに音楽は死んで
歌の残骸しか残らない

Your song remains the same
Spinning on the airwaves
君の歌は変わらずに
今も空気を揺らしている

I am the DJ and you’re the record that I play
And when I scratch the surface
Does it still make you nervous?
I am the DJ and you’re still my favorite mistake
So when you get that feeling
Keep dancing, keep dancing
Cos I am the DJ
僕はDJ
君はレコード
その盤面に手を触れたら
またときめきを与えられるだろうか
僕はDJ
君は今も
不思議と素敵な失敗
だからその気があるなら
踊り続けて
だってDJはこの僕だから

Never mind I hear you all the time
Lovely and amazing and completely overwhelmed
Tell me why you switched to satellite?
The records in your hands
Please play my song again
Every part of my memory
Lives inside the night
君の歌声がいつも聞こえる
構わないよ
愛らしい 素晴らしい
完璧に圧倒されてしまう
なぜ手にしていたレコードの束を
衛星に変えてしまったの?
もう一度僕の曲をかけてみて
思い出の欠片の全ては
あの一晩に詰まっている

I am the DJ and you’re the record that I play
And when I scratch the surface
Does it still make you nervous?
I am the DJ and you’re still my favorite mistake
So when you get that feeling
Keep dancing, keep dancing
Cos I am the DJ
僕はDJ
君はレコード
その盤面に手を触れたら
またときめきを与えられるだろうか
僕はDJ
君は今も
不思議と素敵な失敗
だからその気があるなら
踊り続けて
だってDJはこの僕だから
Categories:

0 comments:

コメントを投稿