20131111

【和訳】Taylor Swift - Ours

(アルバム"Speak Now"より)



こういう小ぢんまりした曲が好きです。

Elevator buttons in morning air
Strangers' silence makes me want to take the stairs
If you were here we'd laugh about their vacant stares
But right now my time is theirs
朝の空気に包まれて
エレベーターのボタンを押す
知らない者同士の沈黙が苦しくて
階段を使いたくなる
あなたがここにいてくれたら
彼らのぼんやりした眼差しを
二人で笑うこともできたのに
でも今笑うのは彼らの方

Seems like there's always someone who disapproves
They'll judge it like they know about me and you
And the verdict comes from those with nothing else to do
The jury's out, my choice is you
いつも誰かが非難してくる
まるでわたしとあなたのことを
とてもよく知っているみたいに
判断される
容赦なく下される判決
審議は終わり
わたしが選ぶのはあなた

So don't you worry your pretty little mind
People throw rocks at things that shine
And life makes love look hard
The stakes are high, the water's rough
But this love is ours
だからささいな不安なんて
気にしないで
人は輝くものを非難したがる
こんな人生は
愛を難しく思わせるけど
塀は高く 波も荒い
それでもこの愛は
わたしたちのもの

You never know what people have up their sleeves
Ghosts from your past gonna jump out at me
Lurking in the shadows with their lip gloss smiles
But I don't care 'cause right now you're mine
世の中の人がどんな考えかたをしてるか
あなたは全然知らない
あなたの過去から亡霊が飛び出してきて
わたしに襲い掛かる
リップグロスが光る笑顔から影が沸く
でもどうでもいいわ
今のあなたは
わたしのものだから

And you'll say
Don't you worry your pretty little mind
People throw rocks at things that shine
And life makes love look hard
The stakes are high, the water's rough
But this love is ours
だからささいな不安なんて
気にしないで
人は輝くものを非難したがる
こんな人生は
愛を難しく思わせるけど
塀は高く 波も荒い
それでもこの愛は
僕たちのもの

And it's not theirs to speculate
If it's wrong and
Your hands are tough
But they are where mine belong and
I'll fight that doubt and give you faith
With this song for you
他人に詮索する権利はない
間違ってるとか
如何わしい奴だとか
だけど彼らの居場所は
わたしの居場所でもある
だからわたしは疑念と戦って
あなたを信頼したい
あなたに捧げるこの歌と共に

'Cause I love the gap between your teeth
And I love the riddles that you speak
And any snide remarks from my father about your tattoos will be ignored
'Cause my heart is yours
だってわたしは
あなたのすきっ歯が好き
つっかえる言葉が好き
父が気に入らないタトゥーのことなんか
どうでもいいのよ
わたしの心は
あなたのものだから

So don't you worry your pretty little mind
People throw rocks at things that shine
And life makes love look hard
だからささいな不安なんて
気にしないで
人は輝くものを非難したがる
こんな人生は
愛を難しく思わせるけど

Don't you worry your pretty little mind
People throw rocks at things that shine
But they can't take what's ours
They can't take what's ours
ささいな不安なんて
気にしないで
人は輝くものを非難したがる
だけどわたしたちのものを
奪うことはできないわ

The stakes are high, the water's rough
But this love is ours
塀は高く 波も荒い
それでもこの愛は
わたしたちのもの
Categories:

0 comments:

コメントを投稿