20131111

【和訳】Taylor Swift - Everything Has Changed

(アルバム"Red"より)



ちっちゃいエドとテイラーが校庭でヨガ始めるシーンがめちゃ面白かった。

※ライナーノーツの隠れたメッセージ※
HYANNIS PORT=コナー・ケネディとデートした場所

All I knew the morning when I woke is
I know something new
Something I didn’t before
朝 目を覚ましたわたしは
何か新しいことを知っている
今まで知らなかったことを知っている

And all I’ve seen since 18 hours ago is
Green eyes and freckles in your smile
In the back of my mind making me feel right
18時間前から目に焼きついているもの
それはあなたの笑顔に浮かぶ 緑の瞳とソバカス
心の奥に張り付いて
幸せな気持ちをくれる

I just wanna know you better
Know you better, know you better now
あなたをもっと知りたい
あなたをもっとよく知りたい

Cos all I know is we said “Hello”
And your eyes look like coming home
All I know is simple ain’t it
Everything has changed
All I know is you held the door
You’ll be mine and I’ll be mine
All I know since yesterday is
Everything has changed
だってわたしが知っているのは
ふたりが挨拶を交わしたということ
あなたの眼差しに安らぎを感じたこと
そんな些細な出来事が
すべてを変えてしまった
わたしが知っているのは
あなたがドアを開けてくれたということ
ふたりがお互いのものになれるということ
昨日から今まで
わたしに分かることは ただ
すべてが変わってしまったということだけ

And all my walls stand tall painted blue
And I’ll take them down take them down
And open up the door for you
僕の心は青く染まった壁に囲まれている
けれどそんな壁を打ち崩すよ
扉を開けて君を迎え入れるよ

And all I feel in my stomach is butterflies
The beautiful kind making up for lost time
Taking flight making me feel right
胸の中に踊る蝶々
美しい何かが 失われた時間を埋めていく
舞い上がって 幸せな気持ちをくれる

Come back and tell me why
I’m feeling like I’ve missed you all this time
And meet me there tonight
And let me know that it’s not all in my mind
戻ってきて 教えて
ずっとあなたを探していたような
こんな気持ちの理由を
あの場所で今夜
待ち合わせましょう
独りよがりな考えではないと 証明して

All I know is we said “Hello”
So dust off your highest hope
All I know is pouring rain and
Everything has changed
All I know is the new found brightness
All my days I’ll know your face
All I know since yesterday is
Everything has changed
わたしが知っているのは
ふたりが挨拶を交わしたということ
雨が降っていたということ
すべてが変わってしまったということ
わたしが知っているのは
新たな光の輝き
この先一生 あなたの顔を忘れられない
昨日から今まで
わたしに分かるのは ただ
すべてが変わってしまったということだけ

0 comments:

コメントを投稿