20131126

【和訳】Taylor Swift - White Horse

(アルバム"Fearless"より)



Say you're sorry
That face of an angel
Comes out just when you need it to
As I paced back and forth all this time
Cause I honestly believed in you
ごめんと言うあなたは
天使のような あの表情を浮かべる
思いのままに 操れるのよね
わたしは その間ずっと
行ったり来たりを繰り返してた
だって本気であなたを信じてた

Holding on
The days drag on
Stupid girl
I should have known
I should have known
我慢してばかりで
ずるずる時間が過ぎた
バカな子でしょう
分かってたはずなのに

That I'm not a princess, this ain't a fairy tale
I'm not the one you'll sweep off her feet
Lead her up the stairwell
This ain't Hollywood, this is a small town
I was a dreamer before you went and let me down
Now it's too late for you and your white horse to come around
わたしはお姫様じゃないし
現実はおとぎ話じゃない
足をさらわれ 大階段に導かれるのは
わたしじゃない
ここはハリウッドじゃない
ここは小さな田舎町
夢を見ていられたのは
去っていったあなたに
悲しませられるまでのこと
今さら白馬を連れて戻ってきても
手遅れだわ

Maybe I was naive
Got lost in your eyes
And never really had a chance
My mistake, I didn't know to be in love
You had to fight to have the upper hand
繊細だったのかもしれない
あなたの眼差しに我を忘れた
逃げ出す機会なんてなかった
わたしが悪かったのよ
恋するってことを知らなかった
あなたはわたしより上位に立とうと必死だった

I had so many dreams
About you and me
Happy endings
Now I know
たくさんの夢を見たわ
あなたとわたしの物語
幸せな結末の数々
だけど 今なら分かる

That I'm not a princess, this ain't a fairy tale,
I'm not the one you'll sweep off her feet,
Lead her up the stairwell
This ain't Hollywood, this is a small town,
I was a dreamer before you went and let me down,
Now it's too late for you and your white horse to come around
わたしはお姫様じゃないし
現実はおとぎ話じゃない
足をさらわれ 大階段に導かれるのは
わたしじゃない
ここはハリウッドじゃない
ここは小さな田舎町
夢を見ていられたのは
去っていったあなたに
悲しませられるまでのこと
今さら白馬を連れて戻ってきても
手遅れだわ

And there you are on your knees
Begging for forgiveness, begging for me
Just like I always wanted but I'm so sorry
戻ってきたあなたが
跪いて 許しを乞う
わたしを取り戻したいって
ずっとそうしてほしいと思ってた通りに
だけどね ごめんなさい

Cause I'm not your princess, this ain't a fairytale
I'm gonna find someone someday who might actually treat me well
This is a big world, that was a small town
There in my rear view mirror disappearing now
And it's too late for you and your white horse
Now it's too late for you and your white horse to catch me now
わたしはお姫様じゃないし
現実はおとぎ話じゃない
いつか わたしを ちゃんと 大切にしてくれる人を
見つけるつもりよ
ここは大きな世界
あれは小さな田舎町
バックミラーに小さくなっていく
今さら白馬を連れて戻ってきても
わたしを捕まえに戻ってきても
手遅れよ
Categories:

0 comments:

コメントを投稿